Разом з рядом переваг роботи двигуна на газі існує і зворотна сторона «медалі». Взаємодія рідкого палива і моторної оливи критично впливає на зносостійкість двигуна ‒ одним із вкрай небажаних явищ у бензинових двигунах внутрішнього згоряння (ДВЗ) є змивання бензином оливної плівки з внутрішніх поверхонь стінок циліндрів, особливо на збагаченій паливно-повітряній суміші під час пуску холодного двигуна. Недостатнє випаровування бензину у результаті призводить до підвищеного зношування верхньої частини циліндрів. Окрім цього, частина не згорівшого бензину у рідкому виді потрапляє у оливу, розчиняється у ній, розріджуючи мастильний матеріал, знижуючи його в’язкість і погіршуючи мастильні властивості. Обидва ефекти прискорюють процес зношування двигуна.
Здавалося б, у випадку роботи ДВЗ на газі, навіть зрідженому, незалежно від температури двигуна, після проходження редуктора, газ завжди залишається у газоподібній фазі, що повністю виключає вищезазначені фактори. Це дійсно так, проте різниця у швидкості зношування двигуна, працюючого на газі і на бензині чи дизельному паливі, не завжди пропорційна. Загалом строк експлуатації (термін служби) двигуна на газі міг би бути у два рази довшим аналогічного двигуна, що працює на бензині. Проте підвищене утворення оксидів азоту та води, збільшене температурне навантаження, за роботи ДВЗ на газі, порівняно з експлуатацією на бензині, призводить до росту кислотності, нітрування оливи та росту в’язкості, утворення лаків та вуглецевих відкладень ‒ потенційного скорочення строку служби двигуна зі звичайною оливою.
Падіння потужності ДВЗ при переведенні на газ поглиблює проблему – водії частіше експлуатують двигуни на підвищених обертах, що провокує ще інтенсивніше нітрування та деградацію оливи. Виходячи лише з цих фактів, очевидною є необхідність використання спеціальних олив для авто з ГБО, наприклад ‒ OPET LPG. Застосування звичайних олив навіть на скорочених міжзмінних інтервалах не гарантує належного рівня захисту при роботі двигуна на газі.
OPET займається не лише розробкою, виробництвом та постачанням мастильних матеріалів та технічних рідин для сервісного обслуговування різноманітної, а також є одним з провідних постачальників Туреччини автомобільного палива, у т. ч. газового – LPG. Кількість АЗС в Туреччині перевершує 1600 станцій та невпинно зростає.
Унікальний асортимент мастильних матеріалів OPET в Україні та супровідні послуги надає імпортер ‒ ТОВ «Фукс Мастила Україна».
Спеціалізовані моторні оливи виробництва OPET для працюючих на газі двигунів легкових автомобілів представлені у 4-х варіантах та з різними в’язкостями для забезпечення максимального їх захисту.
Цілком синтетична олива Fullmax LPG 5W-40 (ACEA A3/B4, API SN) забезпечує надійний захист нових двигунів, виготовлених за сучасними технологіями та оснащених газобалонними установками.
Згідно з проведеними дослідженнями на високочастотній толоковій (поршневій) установці HFRR зменшує знос двигуна до 14% у порівнянні з еталонною галузевою моторною оливою SAE 5W-40. В окремих тестах* олива Fullmax LPG 5W-40 демонструє кращу на 16% стійкість до утворення відкладень за високих температур роботи двигуна на LPG, що знижує витрати оливи на угар та необхідність доливання, також дозволяє максимально подовжити строк служби працюючого на пропан-бутані ДВЗ.
На практиці при роботі двигунів на газі зі звичайними оливами можна спостерігати випадки прогоряння днищ толоків (поршнів) і клапанів при надто ранньому запалюванні і роботі на сильно збіднених сумішах. У прогорянні толокових (поршневих) кілець також масово звинувачують газ, хоча часто реальною причиною є моторна олива для роботи двигуна на бензині, яка не виконує достатньо функцію тепловідведення і охолодження.
Для запобігання таких випадків, а також підвищення стійкості оливи до обводнення та гідролізу додатків (присадок), розроблена спеціальна олива на спеціально оптимізованому пакеті легувальних додатків (присадок) для роботи на газі Fullmax LPG 10W-40.
Додатково частина мийно-диспергувальних властивостей цієї моторної оливи для авто з ГБО заміщена в’язкісними та антиокислювальними компонентами, так як маса не згорівших залишків у рази менша ніж при використанні звичайних рідких видів палива, а тверді продукти згоряння практично відсутні. Тобто отримані необхідні властивості моторної оливи Fullmax LPG 10W-40 саме для переобладнаних з бензину на газ двигунів легкових автомобілів.
OPET Fulllife LPG 5W-30 має підвищену стійкість до нітрування, а також оптимальне значення лужності (8,6 мг КОН/г) для нейтралізації кислотних продуктів. Разом з цим дещо зменшеним є показник сульфатної золи при високих миючих властивостях, що сприяє збільшенню строку служби свічок запалювання, попереджує замикання електродів, мінімізує утворення відкладень та підтримує двигун у чистоті, забезпечуючи належне функціонування сучасних прецензійних ДВЗ на газі.
Безліч двигунів внутрішнього згоряння легкових автомобілів можуть бути адаптовані для роботи на газі ціною незначних витрат. Однак подальша експлуатація переоснащених авто потребує спеціального обслуговування та олив, OPET LPG для подовження строку служби двигуна в цілому. Правильно підібрані моторні оливи сприяють тривалішому строку служби двигуна автомобіля з ГБО, отриманню максимальної потужності, відмінній чистоті і стійкості до окислення, а також високому захисту від зношування навіть без скорочених інтервалів технічного обслуговування.
З питань придбання моторних олив OPET звертайтеся до opetних дистриб’юторів на території України.
|