Чому «олдскул» в Jeep Wrangler і досі користується попитом. Тест-драйв
тест-драйви | Опубліковано - 2025-05-30 19:08:43 (2373 разів прочитано)
Два роки тому автомобільний світ відсвяткував 80 річницю появи Willys, від якого веде свій родовід і Jeep. Більше того, модель Wrangler вже багато років не сильно змінюється ззовні, щоб бути схожою саме на той перший Willys MB. Невже і досі існує попит на такий «олдскул» і що за свої гроші пропонує сьогодні Jeep Wrangler? – ми вирішили з’ясувати це під час тест-драйву.
Отже, у нас на тесті Jeep Wrangler Rubicon в подовженій версії і багатій комплектації. Під капотом 2,0-літровий турбо двигун потужністю 272 к.с. і на 400 Нм. КПП – автоматична 8-ступенева, а трансмісія олдскульна зі зниженим рядом і механічними перемиканнями режимів приводу і навіть з примусовими блокуваннями диференціалів попереду та позаду.
З відстані декількох метрів Jeep Wrangler Rubicon виглядає дуже брутально – справжній чоловічий позашляховик, для якого це слово – не просто назва. Він, дійсно, позашляховик, розрахований на подолання перешкод, якими б вони не були. І зовнішня схожість з тим самим Willys MB тільки додає впевненості, що Wrangler зможе багато. Довершує картину ще величезні позашляхові шини BF Goodrich (255/75 R17), з якими не страшно пірнати на бездоріжжя.
Про те що Jeep Wrangler Rubicon – не інсталяція, я справжнісінький нащадок Willys нам кажуть і «пасхалки» на склі і на КПП у вигляді легендарного армійського 4x4, відповідна емблема на крилі і зовнішні грубі петлі дверцят. Скрізь так і відчувається цей справжній дух пригод.
В салоні нас зустрічає доволі невеликий простір, шкіряні сидіння і наскрізні отвори у полу, куди за конструкцією має витікати вода, якщо штурмувати глибокі водойми (до 762 мм в брід).
А ще тут з’ємний дах, який легко перетворить ваш Jeep Wrangler Rubicon у таргу, ландо чи взагалі у кабріолет. Причому дах тут не брезентовий, а жорсткий утеплений з елементами пластику та алюмінія. Знімати дах можна шматками, а щоб не прикластися головою об дах – зсередини він має покриття на кшталт пінопласту. Виглядає незвично, але так і є.
Про великий комфорт у Jeep Wrangler Rubicon годі мріяти, бо сам салон доволі вузенький і невисокий. Лобове скло теж невелике і при бажанні взагалі його можна вкласти на капот. До речі, капот закривається зовнішніми застібками, як на армійських ящиках. Все це виглядає дуже незвично, але в цьому і є свій колорит.
Не можна сказати, що Jeep Wrangler Rubicon – це суцільний «олдскул». Ні, по центру панелі є сучасний 12,3’ монітор, де є інтерфейс, який ми вже звикли бачити у автомобілях Stellantis. Тут вже є безліч USB (7 одиниць!), декілька підстаканників, а на панелі приладів можна відобразити цифровий спідометр. Але, все що є всередині у Wrangler – це обов’язково має вам нагадувати про Willys. В цьому і є філософія цього автомобіля. І до речі, це не завжди є синонімом незручності. Ні, навіть навпаки.
А от великі квадратні зовнішні дзеркала виявилися дуже зручними, та ще й з індикаторами попередження про авто у «мертвій зоні». Майже аналогові тумблери блокування диференціалів – це теж для зручності. А те, що попереду величезний бампер, який не видно з водійського місця, так для його контроля існує камери 360 град. Отже, а Jeep Wrangler Rubicon конструктори намагалися реалізувати максимальну кількість сучасних систем і асистентів, інтегрувавши це все у сталий брутальний вид.
Але деякі незрозумілі рішення в Jeep Wrangler Rubicon теж присутні. Наприклад, керування скло підйомником тут відбувається з центральної консолі і автоматичний режим є тільки донизу, а щоб підняти скло догори доведеться тримати клавішу весь час. Не знайшлося місця на панелі і куди притулити смартфон. Вочевидь, що за часів Willys MB смартфонів ще не існувало, тому – вибачайте.
На ходу
Від 2-літрового двигуна, навіть з турбіною, нічого стрімкого не очікуєш. Хоча 272 к.с. у місті цілком вистачає. Jeep Wrangler Rubicon не можна назвати «тихоходом», він стартує до 100 км\год за 8,5 с. Але на цьому вся спритність Jeep Wrangler і закінчується. Все ж таки важкувато 2.5 тонний позашляховик довжиною під 4,9 м прискорювати далі, особливо на заміських трасах, де через форму кузова вже є значний аеродинамічний опір. В Jeep і не обіцяють великих швидкостей і після 159 км\год розгін взагалі припиниться. Не треба сподіватися і на гарну керованість Jeep Wrangler. Перед поворотами краще швидкість знижувати і не випробовувати розташування центру мас.
А от де Jeep Wrangler Rubicon відіграється – це на поганому асфальті, або на ґрунтовці. Ями, дірки, горди? – хто казав, що перед ними треба гальмувати! Жодного дискомфорту, хоча інколи підвіска вибирає до максимуму хід і тоді можна почути глухий стук і трясе всередині добряче. А ще всередині доволі шумно, хоча на таких «зубатих» шинах іншого і не чекаєш.
Кліренс у 252 мм дозволяє штурмувати багато чого, а величезний кут в’їзду взагалі дав нам змогу заїхати на кучугур під 36 град і з нашим величезним бампером.
Бездоріжжя? Навіть якщо обабіч дороги ще не було колії – це не привід туди не з’їхати. Jeep Wrangler Rubicon не відчуває перешкод. Пісок, калюжі, багнюка чи висока трава – йому все одно. Лише на підйомах відчувається, що 400 Нм моменту при 3000 об\хв – це малувато, навіть попри величезне передавальне число у трансмісії 77,3:1 та 4:1 у зниженому ряду роздавальної коробки.
Бензиновий двигун доводиться добряче крутити, щоб їхати в моменті, а від цього на бездоріжжі він швидко нагрівається. Сюди би дизель і щоб тягнув з самих низів! От це був би безкомпромісний позашляховик!
Але «маємо те що маємо». А в підсумку наш Jeep Wrangler Rubicon ніде не застряг, всюди проїхав і дарував нам тільки позитивні емоції. А за це потрібно платити. Бо вартість Jeep Wrangler Rubicon стартує з $77397, а наш автомобіль з урахуванням опцій потягнув і на всі $78000. І ще й на заправці, бо витрата пального у нас була більше 17 л\100 км відмінного бензину.
І тут у пересічного автомобіліста вже виникає багато питань: А чи готові ми платити за такий «олдскул» таку ціну? Це питання ми теж задали собі і відповідь була неоднозначна. Але, безумовно, у Jeep Wrangler є свій дух і аудиторія, яка цінує його за всі ці перевірені роками рішення і ці механічні перемикання і диференціали. Аудіторія Wrangler - це справжні чоловіки та жінки, які люблять пригоди, відпочинок на природі і прагнуть потрапити туди, де ніхто ще не бував. Саме для них і є Jeep Wrangler Rubicon.
Автомобіль на тест було надано представництвом «Stellantis Ukraine»
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.