Угода між Україною та ЄС про автомобільний транспорт, укладена у червні 2022 року та затверджена Указом Президента України 654/2022 від 16.09.2022 р., виявилася ефективною відповіддю ЄС на збої в транспортному секторі, спричинені невиправданим вторгненням Росії в Україну, зазначили в Європарламенті. Підписання даної угоди дало можливість перевізникам України та ЄС здійснювати транзит і працювати між територіями один одного без необхідності отримання певних дозволів.
Відтак, депутати Європарламенту підтримали продовження угоди між Україною та ЄС про вантажні перевезення автомобільним транспортом 32 голосами, проти висловилося 6 євродепутатів та 2 утрималися.
В Україні побудують 17 нових пунктів пропуску на кордонах
Євродепутати також підтримали пропозицію оновити угоду для вирішення низки проблем імплементації. Нова угода вимагає, щоб водії мали при собі документи, що дозволяють міжнародні перевезення, а також наклеювали наклейку на лобове скло, щоб показати, що їхня діяльність автомобільного транспорту підпадає під дію угоди. Нова угода також вводить захисне застереження, що дозволяє призупинити угоду в певній географічній зоні, якщо тамтешній ринок автомобільних перевезень зазнає серйозних збоїв.
Тепер, після схвалення угоди Комітетом з транспорту та туризму, вона буде винесена на голосування парламенту в цілому під час наступного пленарного засідання, яке відбудеться у червні. Оновлена угода тимчасово застосовується з червня 2024 року і діятиме до кінця 2025 року.
Довідка
За даними Європейської комісії, угода між Україною та ЄС про автомобільний транспорт сприяла транспортуванню життєво важливих товарів, таких як паливо та гуманітарна допомога, в Україну, а також дозволила українському експорту, такому як зерно, руда та сталь, досягти ЄС та за його межами. Обсяг автомобільного експорту України зріс приблизно на дві третини, тоді як обсяги імпорту з ЄС зросли приблизно на 300 000 тонн на місяць.
«Транспортний безвіз» між Україною і Євросоюзом продовжено до кінця 2025 року
|