Німецький автопром небезпечно відстає від конкурентів із Азії. За даними дослідження консалтингової компанії EY, п'ять із шести найприбутковіших автовиробників у світі - азіатські, лише німецький BMW утримався на третьому місці. Оцінивши показники 20 провідних світових концернів, дослідники дійшли висновку, що в першому кварталі 2025 року автогіганти з ФРН стикалися зі скороченням виручки та прибутку, тоді як їхні конкуренти, насамперед із Китаю, значно зміцнювали позиції. |
Загальні продажі трьох німецьких автовиробників – Volkswagen, BMW та Mercedes – впали на 2,3 відсотка. Тільки VW у невеликому плюсі, у двох інших – помітний обвал продажів. Прибуток упав у всіх трьох концернів у середньому приблизно на третину. При цьому американські виробники також зіткнулися з падінням продажів – на 2,9% – і скоротили прибутки майже на третину.
А ось китайські автовиробники збільшили продаж у першому кварталі майже на 15%, а прибуток - на 66%. Найкраще результати у BYD та Geely - остання володіє шведським концерном Volvo і, серед іншого, британською компанією The London Taxi, яка виробляє знамениті "чорні кеби". Виробники з Японії та Південної Кореї також показали непогані результати, зазначає EY.
Такі явні успіхи азіатського автопрому загрожують конкурентам ризиками виживання на ринку. "Якщо прибутки продовжать падати, перед деякими виробниками постануть екзистенційні питання, оскільки конкуренція в автомобільній промисловості є дуже жорсткою", - зазначають дослідники. |