Запропоноване Європарламентом рішення має стати додатковим стимулом для перевізників, які інвестують у транспорт із нульовими викидами.
Нагадаємо, що у Німеччині спочатку планувалося, що звільнення діятиме до 31 грудня 2025 року. Проект поправки, прийнятий сьогодні, має на меті продовжити дію звільнення від сплати дорожнього збору до 31 червня 2031 року.
Це – фінансовий стимул, на що задля прогресу електромобільності мають зреагувати уряди європейських країн.
Наразі Німеччина та Бельгія повністю користуються звільненням від дорожнього збору для екологічного транспорту. Ще десять держав-членів ЄС застосовують пільги частково.
Попри позитивне рішення, галузеві асоціації закликають ЄС зробити більше для підтримки переходу на чисту логістику. Зокрема, DSLV та IRU наголошують на потребі зниження тарифів для транспортних засобів на альтернативних видах палива.
Окрім цього, також варто чіткого визначити правила використання доходів від плати за викиди CO₂ та уникнення подвійного оподаткування через одночасне застосування систем торгівлі викидами і дорожніх зборів.
Експерти відзначають, що продовження звільнення від дорожнього збору – важливий сигнал для ринку, однак не слід забувати, що в тій же Німеччині 41 відсоток поточного енергобалансу виробляється з викопного палива.
На думку Грюніга, до "чистої електромобільності" ще далеко. Навіть водневі двигуни внутрішнього згоряння викликають сумнів. Більшість вважає, що у них відсутній "вихлоп", викидається лише водяна пара і ці приводи вважаються без викидів. Це завжди було і поки лишається величезним обманом.
Європейський авторинок зростає 3-й місяць поспіль та вийшов в плюс за 9 місяців
|