У своїй аналітиці фахівці заводу будуть неодноразово посилатися на дані від ІАГ «Автоконсалтинг», яка щороку консолідує інформацію щодо реального стану виробництва та збуту нової спецтехніки Україні згідно бази даних реєстрації в МРЕО.
ЗАГАЛЬНІ ПІДСУМКИ РОЗВИТКУ ЗАВОДУ ТЕХКОМПЛЕКТ У 2024-МУ РОЦІ
Вперше після початку повномасштабного вторгнення у 2022 році можемо констатувати, що наш завод виходить на довоєнні масштаби виробництва: за підсумками «Автоконсалтинг» як українські забудовники спецтехніки ми посідаємо 3-е місце, проте загальний приріст виробництва Техкомплект склав 37,2%* у порівнянні з 2023-м роком (а вже в 2023-му році сумарна кількість спецтехніки від Техкомплект майже досягла статистики довоєнних часів).
Отже, ми можемо впевнено стверджувати, що потужності нашого виробництва зросли майже на 40%, що в умовах воєнного стану є дуже вражаючим результатом, так як нікуди не зникли такі негативні фактори впливу, як то:
- тривалі повітряні тривоги
- істотний брак професійного персоналу через мобілізацію
- проблеми через суттєві затримки імпорту комплектуючих, запчастин, розхідних матеріалів і аксесуарів
- висока конкуренція серед інших виробників, які пропонують аналогічну спецтехніку
- підвищення витрат на паливо, електроенергію.
ТОП-3 спецтехніки, якої ми в 2024 році зробили найбільше (у порядку зниження обсягів):
1. Автогідропідіймачі.
2. Автомобілі з кранами-маніпуляторами (бортові платформи, евакуатори, сідельні тягачі, бурильно-кранові машини).
3. Аварійно-ремонтні майстерні.
ТЕХКОМПЛЕКТ ВКОТРЕ ПІДТВЕРДИВ СВОЄ ЛІДЕРСТВО СЕРЕД ЗАБУДОВНИКІВ АВТОГІДРОПІДІЙМАЧІВ
Як і в минулі роки, близько 60% всіх автогідропідіймачів в Україні відвантажено нашим заводом, який виконує крупновузлове складання АГП з Італії та Південної Кореї та монтаж на сумісні вантажні шасі IVECO, MAN, RENAULT, FORD Trucks, JAC, FOTON, DONGFENG, ISUZU, HYUNDAI. Понад 100 нових автовишок відправилися працювати задля відновлення України.
Як і раніше, найбільш популярна модель автогідропідіймача в Україні – це 18-метрова італійська телескопічна автовишка COMET 19 | 2 | 14 HQ на IVECO Daily з екіпажною кабіною. Таких підіймачів більше половини в загальній кількості автовишок, що були зроблені в 2024 році.
Також АГП 18 м з телескопічною стрілою встановлювали на шасі JAC та DONGFENG.
Близько 15% зроблених АГП у 2024 році займають крупновисотні автогідропідіймачі з Південної Кореї, які мають максимальну робочу висоту понад 30 м.
ТЕХКОМПЛЕКТ – ЛІДЕР СЕРЕД ЗАБУДОВНИКІВ, ЯКІ ПРАЦЮЮТЬ З КРАНО-МАНІПУЛЯТОРНИМИ УСТАНОВКАМИ
За даними ІАГ «Автоконсалтинг-Груп» можна стверджувати, що в 2024 році кожний 5-й автомобіль, на який встановили новий кран-маніпулятор, - виїхав з майданчику нашого виробництва:
Ми займаємо 18,4%* всього обсягу нових кранів-маніпуляторів в Україні, який вказано в статистиці МРЕО, і серед інших забудовників це найкращий результат.
За нашою статистикою в загальній кількості техніки, яку ми зробили, 21% машин мають встановлені крано-маніпуляторні установки (КМУ): в цю цифру окрім бортових платформ, сідельних тягачів, евакуаторів, які обладнано кранами-маніпуляторами, також входять бурокранові машини на вантажній техніці, за виробництвом яких наш завод є абсолютним лідером в Україні (прим. в конструкції бурокрана присутня тросова КМУ, до якої кріпиться шнековий бур).
За підсумками 2024 року виробництво бортових платформ (з КМУ та без них) зросло більше ніж вшестеро!
Професійний досвід нашого персоналу дає змогу працювати з шарнірними та тросовими кранами-маніпуляторами від будь-якого виробника КМУ. В 2024 році основні бренди КМУ, які встановлювали на нашому заводі, - це:
- COMET XC та FASSI (шарнірно-зчленовані крани-маніпулятори з Італії)
- HKTC (Hyundai Everdigm – корейські тросові КМУ, які використовуються в бурокранах).
САМОСКИДИ, АВТОПАЛИВОЗАПРАВНИКИ, ВАХТОВІ АВТОБУСИ, ГАЛУЗЕВА СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ КОМЕРЦІЙНИХ АВТО – СТІЙКІ ПОЗИЦІЇ СЕРЕД КОНКУРЕНТІВ
Порівнюючи власні досягнення із результатами забудовників, які виготовляють аналогічну спецтехніку, маємо наступні підсумки за іншими групами товарів:
1. Навіть не зважаючи на те, що в 2024 році в нас істотно знизилися обсяги виробництва самоскидів та автоцистерн для паливозаправників і вакуумних машин (наше виробництво було перезавантажено виготовленням автовишок та бортових платформ з КМУ), самоскиди КОШМАНІВЕЦЬ з тристороннім розвантаженням кузова все ж увійшли у ТОП-5 виробників нових самоскидів в Україні, а автоцистерни посіли друге місце серед всіх українських виробників цистерн.
2. Виготовлення бригадних авто у порівнянні з 2023 роком навпаки зросло майже вдесятеро і тому вахтові автобуси нашого виробництва посіли друге місце у звіті ІАГ «Автоконсалтинг-Груп».
3. Спостерігається сталий зріст по галузевій спеціалізації вантажопасажирської техніки від Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Renault: наші спеціалізовані автомобілі посіли 3-е місце в загальному заліку «Автоконсалтинг-Груп». За нашими власними сумарними результатами виконання галузевої спеціалізації комерційнихї зросло на 35% у порівнянні з 2023 роком (в цю статистику включені й спеціалізовані пікапи 4x4). Особливу увагу в цій групі спецтехніки набувають мобільні інклюзивно-ресурсні центри.
ЯКІ АВТОМОБІЛЬНІ БРЕНДИ «ТОВАРИШУВАЛИ» ЗІ СПЕЦТЕХНІКОЮ ТЕХКОМПЛЕКТ У 2024 РОЦІ?
Політика по брендам базових транспортно-колісних засобів зазнала істотних змін, проте, як завжди лідирує і навіть посилив свої позиції італійський автомобільний бренд IVECO - 40% (в 2020-2023 роках використання шасі IVECO знаходилось в діапазоні 25-35%).
Друге місце посів MAN - 12% із абсолютним приростом відносно минулих воєнних років (лише в 2021 році МАНи використовувались як базові і вони посідали в загальній кількості зробленої спецтехніки тільки 3%).
На третьому місці бренди групи Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat) - сумарно на шасі, мікроавтобусах і пікапах зроблено 10% нашої спецтехніки.
Слід відзначити подвійний зріст використання як базової автотехніки від TM Renault та Renault Trucks - в 2024 році ми зробили спецтехніку на Рено 6% від загального обсягу, а в 2023 році це було лише 3%.
Також Техкомплект активно:
- співпрацював з FORD Trucks, FOTON, JAC, ISUZU, HYUNDAI, MERCEDES
- розвивав власну дистрибуцію DONGFENG
- а з нових автобрендів додалися пікапи Mitsubishi.
Що стосується використання азійських та європейських шасі, то у 2024 році в наших клієнтів в пріоритеті було замовлення спецтехніки на "європейцях" - 71% від загальної кількості, а "азійці" зайняли лише 24%.
В Україні набирає обертів забудова автопаливозаправників на повнопривідних шасі
|