Как уже сообщал AUTO-Consulting, в Киеве за парковку на газоне можно схлопотать штраф. Но в новом сезоне "Киевзеленстрой" будет не только штрафовать, но и вешать таблички "Свинья за рулем" на те автомобили, которые заберутся на газоны.
Напомним, что "Киевзеленстрой" действует по следующей методике: формируются бригады инспекторов, которые ездят по городу и фотографируют авто нарушителей. Затем в присутствии свидетелей составляют протокол, указывают сумму ущерба и вручают квитанцию водителю. Если его рядом нет, то информацию о нем запрашивают в ГАИ. Действуют комиссии на основании ст. 152 Кодекса Украины об админправонарушениях.
|
За год авто портят до 200 га зеленых зон.
- Мы будем вести разъяснительную работу, выписывать штрафы и вывешивать таблички «Свинья за рулем» в местах большого скопления автомобилей-нарушителей. За 2009 год мы зафиксировали 7107 таких нарушений, и сейчас намерены серьезно взяться за эту проблему, - сказал генеральный директор «Киевзеленстроя» Александр Козловский.
По расчетам «Киевзеленстроя», автомобиль, заехавший в зеленую зону четырьмя колесами, в среднем повреждает
7 кв. м газона. Стоимость восстановления такой площади составляет 454 грн. Плюс штраф за уничтожение цветников - от 17 до 51 грн. Штраф за наезд на зеленые насаждения двумя колесами - 260 гривен. На тех, кто откажется заплатить, будут подавать в суд.
AUTO-Consulting попросил прокомментировать действия "Киевзеленстроя" адвоката юридической фирмы "Де-юре сервис" Герасимова П. А.
Статтею 152 КУпАП передбачено покарання за порушення правил благоустрою територій міст та інших населених пунктів, а також недодержання правил щодо забезпечення чистоти і порядку в містах та інших населених пунктах.
Вказана норма закону є бланкетною (має відсильний характер) до визначення правил благоустрою територій міст. Так, в силу п.п. 9.6.1. Правил благоустрою міста Києва передбачено, що на території об’єктів благоустрою зеленого господарства забороняється рух та паркування автомобілів, мотоциклів і мопедів (крім спеціального технологічного транспорту).
За порушення цих Правил передбачено відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 17 до 51 гривень або попередження (для громадян) та від 51 до 119 гривень (для посадових осіб).
Також в силу Постанови КМУ № 826 від 15 червня 2006 року та Розпорядження КМДА № 30 від 16.01.2009 року передбачено розміри відшкодувань збитків завданих навколишньому середовищу.
Слід зазначити, що міські ради можуть визначати розміри відшкодувань за забруднення навколишнього природного середовища й затверджувати винятково Правила благоустрою, але не відповідальність за їх порушення. Відповідальність осіб за порушення Правил благоустрою встановлено ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Також стягнення штрафу, який може бути накладений в розмірі від 17 до 51 гривень або попередження (для громадян) та від 51 до 119 гривень (для посадових осіб) та стягнення збитків, завданих об’єктам благоустрою, адже такі збитки повинні бути пораховані відповідно до Постанови КМУ № 826 від 15 червня 2006 року. , По кожному факту порушення та завдання збитків об’єкту благоустрою складається
протокол про порушення ст. 152 КУпАП, після цього комісія повинна провести обстеження об’єкта благоустрою, встановити ступінь його пошкодження чи знищення, визначити відновну вартість робіт і скласти акт про завдані збитки.
В зв’язку з цим, хотів би звернути уваги наступне.
1.Розширене тлумачення терміну об’єкта благоустрою зеленого господарства в Правилах не має, а тому невідомо, що вважати за порушення вказаного об’єкта.
2. Не має чіткого визначення порядку складання акту про збитки, адже Постанова КМУ № 826 від 15 червня 2006 року не має вичерпних питань про час та місце його складання, дії посадових осіб за відсутності порушника, необхідності залучення понятих, свідків і багато інших питань.
Слід зазначити, що згідно з Постановою КМУ № 826 від 15 червня 2006 року юридична чи фізична особа, винна у пошкодженні чи знищенні об’єкта благоустрою бере участь в роботі комісії та підписує акт обстеження.
Тобто, якщо акт складено без Вашої участі (яка виходячи з дослівної витримки з Постанови № 826 є обов’язковою) він не є доказом по справі.
Знову ж таки залишилось не розв’язаним питання, у разі відмови підписати такий акт обстеження об’єкта винною особою.
Такі прорахунки законодавця дають можливість оскаржувати дії посадових осіб, щодо висвітленого питання. Однак я би не радив автомобілістам паркуватися на газонах, бо це дійсно є принаймі не етично, та шкодить нашому місту. Крім того, оскарження дій посадових осіб "Київзеленбуду" може бути досить довгим процесом. Краще дійсно не паркуватись на газонах.
Подробнее о действиях "Киевзеленстроя"
On-Line советы и консультации юристов
|