Кабмін пропонує скасувати сертифікацію автомобілів в Україні
Нагадаємо, що Кабінет міністрів України розробив законопроекті №7468, який вже зареєстровано у Верховній Раді. Законопроект передбачає внесення змін до Митного кодексу, щодо скасування обов'язкової сертифікації легкових автомобілів, які ввозяться до України. Натомість, пропонується зробити цей процес добровільним. Тобто - сертифікація проводиться залежно від бажання власників автомобілів. Зроблено це з гарних міркувань, щоб користувач міг не тільки розмитнити автомобіль у застосунку «Дія», а й ще одразу його зареєструвати. А от, як поставилися до такої ініціативи Кабміну провідні оператори вітчизняного ринку.
У прес-службі преміальних брендів компанії “Віннер Імпортс Україна” AUTO-Consulting повідомили, що на їхню думку сертифікація має бути обов’язковою. Адже авто – це потенційна небезпека! Краще – запровадити механізми закриття «сірих» центрів сертифікації, вважають у компанії. Добровільна сертифікація не призведе до збільшення “сірого” імпорту. Адже «сірий» імпорт та «сіра» сертифікація – це вже існуючі сучасні реалії. Тому це не про майбутнє, а про нинішнє, і необхідно розробити механізми, які б допомогли прибрати цю «сіру» сертифікацію. Також, треба провести гармонізацію сертифікаційних умов в Україні у відповідності до європейських.
У прес-службі також зазначають, що навіть у тому разі, якщо добровільна сертифікація буде запроваджена, компанія “Віннер Імпортс Україна” не займатиметься таким видом діяльності. Адже автомобілі, які “Віннер” імпортує до України виготовлені відомими світовими брендами та високої якості. Тому у їхній сертифікації, як такій, потреби немає.
С 1 липня повертаються податки при імпорті авто. Закон підписано
В Україні пропонують залишити нульове розмитнення для УБД та осіб, що втратили авто через війну
У прес-службі компанії “Субару Україна” вважають, що - обов’язкову сертифікацію скасовувати не варто. Адже українським стандартам, які до речі наближаються до європейських, мають відповідати усі автомобілі, що імпортуються до нашої країни. Це стосується, в першу чергу, безпеки та, зрештою, екологічних норм. Таким чином ми зберігаємо нашу країну від «засмічування».
У прес-службі компанії “АВТ Баварія Україна” також вважають, що сертифікація має бути обов’язковою. А проводити її мають авторизовані Державою установи. Добровільна сертифікація, на думку прес-служби, може призвести до появи “сірого” імпорту, який не відповідає українським стандартам.
У тому разі, якщо сертифікацію зроблять добровільною, у компанії не виключають, що будуть проводити її самостійно. Якщо для цього вистачить наявних ресурсів.
Не підтримують ідею добровільної сертифікації і в прес-службі компанії “Єврокар”. Тут AUTO-Consulting повідомили, що добровільна сертифікація та добровільний експертний огляд у сервісних центрах МВС несуть у собі певні ризики. Адже засвідчення відповідності рівню екологічних норм стане необов’язковим. Так само, як і перевірка відповідності конструкції і технічного стану автомобілів вимогам чинних правил та нормативів.
В результаті – сертифікація на добровільній основі може спричинити ввезення застарілих і пошкоджених автомобілів, які не відповідають екологічним вимогам та несуть загрозу іншим учасникам дорожнього руху.
Кабмін змінив крітерій для визначення ціни вживаних авто при сплаті у ПФ
МВС анонсує перенесення перереєстрації автомобілів у застосунок Дія
Отже, як бачимо, офіційні імпортери та дилери не підтримують добровільної сертифікації, запропонованої Кабміном. Тобто - всі, кого ми опитали, ПРОТИ. І їхні аргументи цілком переконливі. З іншого боку, обов”язкова сертифікація в Україні нових автомобілів, які виготовлені провідними світовими виробниками, та пройшли всі відповідні європейські тести, схожа просто на збір коштів. Адже вони вже сертифіковані в Європі. Тож у цьому питанні має бути розумна диференціація. Наприклад, коли нові автівки, які відповідають європейським екологічним та безпековим нормам і мають вже сертифікат у ЕС - сертифікуються добровільно. А для решти транспортних засобів ця процедура має лишатися обов'язковою. Наприклад, для автівок, які призначаються для американського ринку, транспортних засобів із правим кермом, автомобілів для країн Азії. Можливі й інші варіанти.
А скасування експертного огляду у ТСЦ – це також дуже ризикований шлях. Де гарантії, що крадені автомобілі, або авто з підробленими WIN-номерами не потраплять на український облік, або не будуть реалізовані по підробним документам?
Уряд готує революційні зміни у розмитненні автомобілів і скасує обов'язкову сертифікацію
|