Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-11-22 20:57:12 (1307 разів прочитано)
Сьогодні AUTO-Consulting розповість історію успіху фірми Mazda, яка здобула бездоганну репутацію на українському ринку. Крім того, саме Mazda стала першою іномаркою, яку почали офіційно постачати до України з 1990 року. Яким був цей шлях до успіху, - ми з’ясовували в німецькому музеї Mazda Classic Frey.
Відео про історію Mazda з музею. Так, не дивуйтеся, бо німці теж поважають Mazda, хоча й мають власний потужний автопром.
Свій шлях до успіху в автомобілебудуванні Mazda розпочала дивним чином. Засновник компанії - Дзудзиро Мацуда почав свій шлях зі створення компанії під назвою Toyo Cork Kogyo Co., Ltd, яка взагалі займалася виробами з коркового дерева. Але він дуже швидко збагнув, що майбутнє - за технологічними виробами.
На фірмі Мацуда сворив департамент, який постійно вивчав потреби ринку і за його звітами побачив своє майбутнє - вільну нішу у вигляді вантажних 3-колісних мотоциклів. Так, у 1931 році з’являється перший мотоцикл Mazda-Go.
Цікаво, що назва Mazda походить від Ахура Мазда, давнього бога світла, мудрості, розуму та гармонії. А крім того, саме так японською вимовляється ім’я засновника Мацуда. Перший логотип у вигляді стилізованої хвилястими лініями літери «М», Мацуда узяв від гербу міста Хіросима, звідки і була компанія.
У 1945 році Хіросима зазнала атомного бомбардування, яке зруйнувало частину підприємства. Але Мацуда не склав руки, активно допомагав містянам рятуватися, координував допомогу постраждалим і згодом відновив і завод, і виробництво вантажних мотоциклів.
Але пан Дзудзиро давно мав мрію – виробляти автомобілі. І у 1960 році у Mazda з’являється перший невеличкий автомобіль R360. Згодом, Mazda створить мікровантажівки і невеличкі фургони. Старт був приголомшливим, бо у 60-і з конвейеру у Хіросимі вже сходить 1 000 000-ий автомобіль!
В історії кожної фірми є переломний момент. Для Mazda це стало співробітництво з німецькою фірмою NSU, яка тоді була лідером у світі по застосуванню роторних двигунів за типом Ванкеля. Mazda придбала ліцензію на використання двигунів Ванкеля і починає їх активно вдосконалювати. І у 1967 році Mazda представляє спортивне купе Cosmo Sport 110S, яке викликало фурор серед клієнтів.
Далі Mazda створю цілу низку моделей, які мали роторно-поршневий двигун і стає одним з лідерів у світі по використанню цього типу моторів. У 70-і Mazda вже святкує 100 000-й РПД двигун на своєму авто і починає свою експансію на зовнішні ринки, причому у різних частинах світу, включаючи США та Європу.
Надійні, невибагливі і недорогі Mazda швидко набирають популярність. На 1972 рік Mazda вже випустила 5 млн авто, з яких 1 млн вже було реалізовано на зовнішніх ринках.
Mazda помічає Ford Motor Co і починається їх співпраця, яка згодом переросте в стратегічне партнерство. Так, саме партнерство, бо відносини Ford та Mazda – це, мабуть, найяскравіший приклад, якими мають бути стосунки між партнерами, без домінанти.
Але разом з Mazda поруч крокують і інші японські конкуренти. Потрібно було щось запропонувати, чого у них не було. І такий автомобіль у Mazda з’являється.
У 1978 році Mazda представляє купе RX-7 з компактним роторним двигуном і яскравою зовнішністю. RX-7 стає доступним спортивним купе і підіймає продажі Mazda на нову висоту. Крім того, в цей час фірма запропонувала і вдалі Mazda Familia (323) и Mazda Capella (626).
В 80-і роки Mazda закріплює цей успіх і знову вдало оновлює модельний ряд. У 1985 році з’являється в її програмі і пікап B-серії. Роторно-поршневі двигуни стають фірмовою ознакою саме Mazda. У 1986 році з конвейера сходить вже 1,5-мільйонний автомобіль з РПД. А у 1987 році Mazda святкує нове досягнення - 20 млн авто з початку випуску.
Апогеєм історії роторно-поршневих двигунів Mazda, стає у 1991 році перемога у «24 годинах Ле-Мана». На той час - це був єдиний за всю історію випадок, коли японський виробник здобув перемогу. І сталося це знову завдяки РПД, який було встановлено на Mazda 787B.
Забігаючи наперед зазначимо, що Mazda і зараз залишається єдиним у світі виробником, який серійно виготовляє роторно-поршневі двигуни і навіть адаптує їх під жорсткі екологічні норми. Всі інші вже давно здалися, а Mazda продовжує долати всі виклики.
У 1989 році Mazda створює новий шедевр – 2-місний родстер MX-5. І хоча такі авто не є масовими, але це значно додало прихильників японській фірмі. В решті решт MX-5 навіть увійшов до Книги рекордів Гіннеса, як наймасовіший родстер у світовій історії.
Mazda в Україні
Саме час згадати про те, коли ж Mazda вперше з’явилася в Україні. На фото з книги Л. Гоголева «Іномарки на вулицях Києва», перша Mazda 323 була зафіксована у столиці ще у середині 80-х років минулого століття. Її придбав і привіз артист Київського театру опери та балету під час гастролей до Японії.
А у 1989 році розпочалася і історія офіційного імпорту Mazda до України – саме тоді було зареєстровано компанію «Мінолта Трейдинг». Так, вже у 1990 році перші Mazda рушили до України. Mazda стала першою іномаркою, яка постачалася до нас офіційними шляхами.
Тут слід згадати, що сталося це завдяки енергії співзасновника компанії Ігоря Сотуленко. Саме він домовився про статус імпортера Mazda для українського ринку. Взагалі Ігор Сотуленко тоді залучив до України іноземних інвестицій на $50 млн, але саме Mazda стала «зіркою» в цьому переліку.
«Мінолта Трейдинг Україна» (згодом назву змінили на "Мазда Моторс Україна") в перші роки постачала до України Mazda 323, Mazda 626 та мікроавтобуси Mazda E2200. І саме Mazda належить першість у появі на українському ринку дизельних седанів. Цікаво, що Mazda стала й першим автомобілем, який надали на журналістський тест-драйв українським медіа. До цього такий формат співпраці українським медіа був не відомий.
Слід зазначити, що Mazda одразу обрала дуже виважений підхід до поширення дилерської мережі і забезпечення сервісу своїх автівок. Нові автосалони відкривалися тільки тоді, коли дилер був здатен забезпечити належний рівень і якість сервісу, мав відповідний склад запчастин і підготовлений персонал. Згодом цей підхід забезпечить Mazda бездоганну репутацію на українському ринку, бо компанія завжди виконувала всі зобов’язання.
А ще Mazda жодного разу не потрапляла до корупційних скандалів, а імпортер завжди сплачував до бюджету податки в повному обсязі. Це був принцип, який було закладено з самого початку присутності на українському ринку і він не змінний до сих пір.
У 90-і роки Mazda стрімко набуває популярності в Україні і завжди входить до Топ-10 найпопулярніших брендів. Дилерська мережа Mazda розвивається і охоплює всі великі міста України. Ось так, Mazda вдалося побудувати бездоганний імідж, як надійного і безпечного автомобіля.
У 2002 році відбувається ще одна знакова подія – з’являється нова концепція бренду Zoom-Zoom, в якій з того часу створюють всі нові моделі. Mazda робить якісний крок вперед і представляє в Україні нову Mazda6, яка приходить на заміну 626. А далі були Mazda3, Mazda5 і потужний кросовер CX-7, а згодом і CX-5, CX-3, CX-9. Зараз модельний ряд компанії знову оновився, але незмінною залишилася якість.
Ось таким був майже 100-річний шлях Mazda до успіху. А присутність офіційної Mazda в Україні налічує вже 35 роки. І ми в AUTO-Consulting впевнені, що історія Mazda в Україні ще тільки починається. Далі буде…
Історичний Автоклуб завершив чергове дослідження і встановив, що перший автомобіль Mazda був зафіксований на теріторії України у 1989 році. Це була Mazda 323 (Familia) у м. Києві. Відповідний фотодоказ міститься у книзі Леоніда Гоголева "Іномарки на вулицях Києва".
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.