У наш час проблем із пальним та електрикою автомобіль, який здатен працювати на обох цих джерелах енергії - має досить привабливий вигляд. Адже така альтернатива додає спокою та впевненості. Кореспондент AUTO-Consulting за кермом Citroen C5 Aircross PHEV дізнавався, чим заради цього спокою доводиться жертвувати.
У нас на тесті був Citroen C5 Aircross PHEV із гібридною силовою установкою загальною потужністю 225 к.с. та 360 Нм крутного моменту, 8-ступеневою АКПП і переднім приводом.
Подвійна потужність
Наразі в Україні доступні Citroen C5 Aircross із дизельними двигунами потужністю 130 та 180 к.с. Коробка перемикання передач у них така сама, як у новітнього гібрида - 8-ступенева. Зовні PHEV відрізняється від автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння лише блакитними шильдиками із написом Hybrid. Особливість Citroen C5 Aircross PHEV, як гібриду, який можна підзаряджати, у можливості поповнювати акумуляторну батарею навіть від побутової домашньої розетки. Не кажучи вже про настінний бокс та заряджання під час руху.
До того ж, у гібридного Citroen C5 Aircross PHEV конячок аж 225. І їде він відповідно. Якщо у 130-сильного С5, розгін до сотні - 11,8 с, а у 180-сильного - 9,4 с, то у гібридного це приємні для драйвера 8,9 с.
Таку потужність і динаміку дають гібриду два двигуна. Бензиновий 1,6-літровий на 180 конячок та електричний у 110 к.с.
На перший погляд, різниця у потужності та в динаміці здається не такою вже й великою. Але! Citroen C5 Aircross PHEV зовсім по іншому їде. По-перше, - тихо. По-друге, - дає драйверу задоволення від керування і того, що він завжди впевнений: потужності та динаміки вистачить для будь-яких маневрів на трасі та в місті. І по-третє, - за рахунок акумуляторної батареї нижчим став центр ваги кросовера. Тому автомобіль їде впевнено на будь-якій швидкості. Навіть на максимальних 225 км/год. Хоча, звичайно, на слизькій зимовій дорозі ми так не розганялися. Але чесних 180 км/год їхали.
Тут треба зауважити важливий момент - Citroen C5 Aircross PHEV не спорткар. І він не претендує на таке звання. Його стихія - плавний і дуже комфортний рух. Не випадково кілька років тому французи презентували цю модель, як килим-літак. Так от: гібрид їде ще більш комфортно. Його підвіска, можна сказати, рішуче зосереджена на комфорті. Він оснащений прогресивними гідравлічними подушками Citroen і більш складною багатоважільною конструкцією підвіски, ніж у звичайних бензинових і дизельних версій. Хоча, якщо присікуватись, дрібні нерівності дороги все ж трохи помітні. Але, на відміну від версій із одним двигуном, за рахунок нижчого центру ваги, гібрид менше хилиться у поворотах на швидкості.
І до речі: завдяки акумулятору Citroen C5 Aircross PHEV краще керується. Розташована у задній частині автомобіля акумуляторна батарея врівноважує вагу двигуна спереду. Хоча у гібрида такі ж самі, як у кросовера із двигуном внутрішнього згоряння, майже 3 оберти керма від упору до упору.
Незважаючи на довжину у немаленьких 4500 мм, за кермом Citroen C5 Aircross PHEV немає відчуття керування великим автомобілем. Габарити: 4500х2099х1689 мм (ДхШхВ). Це особливо помітно під час маневрів у місті, та на парковці. Місця вистачає і паркування комфортне та не змушує нервувати. Цьому, звичайно ж, допомагають передні та задня камери та чутливі і чесні датчики паркування. Навіть, коли у негоду камера заднього огляду заляпується, проекція машини на моніторі (вид з гори) дає змогу не турбуватися про габарити. До того ж, коли вмикаєш задній хід, зовнішні дзеркала автоматично нахиляються вниз.
Завдяки не одному, а двом двигунам, Citroen C5 Aircross PHEV схожий на подвійну каву. Він ще потужніше (міцніше) і смачніше у плані керування та задоволення від їзди, ніж моделі із ДВЗ. І задоволення отримує не лише водій, а й пасажири. Адже тут такі самі, як і в багатих версіях C5 Aircross якісні матеріали салону, гідний рівень складання та стильний інтерʼєр із присмаком французького шарму у кращих традиціях Citroen.
Ціна задоволення
Звичайно, переваги Citroen C5 Aircross PHEV, які забезпечують два двигуни та додаткова акумуляторна батарея, не далися просто так. Адже габарити кросовера у гібридній версії не змінилися, а розміщення гібридної установки потребує місця.
У негібридних версій обʼєм багажника - від 580 л. Багажне відділення Citroen C5 Aircross PHEV теж не можна назвати маленьким. Але його обʼєм - 460 або 600 л. Тут так само, як і у звичайного Citroen C5 Aircross, задні сидіння можна зсувати вперед-назад. І разом, і кожне окремо. І це, насправді, дуже зручно. Звичайно ж, можна скласти і спинки крісел другого ряду. Також - кожну окремо, або усі разом. Тоді багажне відділення буде 1630 літрів.
Зменшення багажника у гібриді повʼязане із тим, що під підлогою розмістили акумуляторну батарею. І хоча місця навіть для великої кількості речей вистачає, шкода, що через акумулятор сюди не влізли ні запасне колесо, ні навіть докатка. Лише ремкомплект та поличка із відділенням для зарядних пристроїв.
Щоправда, на простір у салоні акумулятор не вплинув. Хіба що у гібриді трохи вище розташовані крісла задніх пасажирів. Але місця над головою тут все одно вистачає навіть високим. Достатньо місця і для колін задніх пасажирів. Кореспондент AUTO-Consulting із зростом у 185 см зручно сидів за налаштованим під себе водійським кріслом. Його коліна не лише не торкалися спинки. Завдяки виїмці у її середній частині, відстань до колін була близько 5 см. Колісна база кросовера - 2730 мм.
Якщо повернутися до критики, треба зауважити, що мультимедійна система у Citroen C5 Aircross PHEV так само, як і у звичайних кросоверах, трохи повільна. Ключове слово тут “трохи”. А щоб користуватися усіма її можливостями по повній, у меню доведеться розбиратися.
Впевненість
У воєнний час нам інколи не вистачає впевненості. Стабільна та потужна лише впевненість у нашій Перемозі. В деяких інших питаннях, щоб мати спокій варто підстрахуватися. Зокрема, коли на заправці велика черга, Citroen C5 Aircross PHEV може їхати виключно на електриці. А коли вимикають світло - використовувати лише бензиновий двигун. Сьогодні така універсальність - зовсім не дріб`язкова перевага.
Щоправда, обіцяних виробником 50-60 км ходу лише на електриці ми не отримали. Закордонні колеги мали результат у 48 км. Що також непогано. Акумуляторна батарея ємністю 13,2 kWh у наших умовах холодної погоди тесту дала лише 28 км. А залишок у 4 км пробігу зник протягом морозної ночі. Але. Якщо на ніч поставити Citroen C5 Aircross PHEV на зарядку, за той час, коли з`явиться електрика, акумулятор поповниться та відновить свої можливості суто електричного пробігу навіть від звичайної розетки. Заряджати Citroen C5 Aircross PHEV можна також від настінного боксу EVBOX. Щоправда, у першому випадку повний заряд батарея набере приблизно за 7 годин, а у другому - за 3 години.
Все це зовсім не означає, що з порожнім акумулятором Citroen C5 Aircross PHEV не буде пересуватися на електриці. Кросовер все одно починатиме рух у електричному режимі та перемикатиметься на електродвигун під час спокійного руху. Він сам автоматично підзаряджається під час гальмування. А якщо перевести важіль АКПП у режим “В”, вам майже не доведеться користуватися педаллю гальм. Відпускаєш педаль акселератора, і Citroen C5 Aircross PHEV автоматично пригальмовує та одночасно підзаряджається. У зимовий час на слизькій дорозі така манера їзди забезпечує ще й додаткову безпеку. Не кажучи вже про економію на зносі гальмівних колодок.
Щоб перевести Citroen C5 Aircross PHEV у суто електричний режим, треба вибрати його клавішею DRIVE MODE, розташованій на центральному тонелі. Якщо заряду не вистачає, про це з`явиться напис на панелі приладів, і кросовер автоматично перейде у режим гібридного руху. Є тут і режим “спорт”, а ще - підкермові важелі для примусового пониження передач. Та це, насправді, режими, якими користуєшся не дуже часто. Характер у Citroen C5 Aircross PHEV - не спортивний. Його сутність - комфорт та плавність ходу.
Власники дизельного С5, які підходили до кореспондента AUTO-Consulting під час зйомки, шкодували, що у гібрида не зробили повний привод. Вони сподівалися, що додатковий електродвигун працюватиме на задню вісь і кросовер буде 4х4. Французи за звичаєм на надають даних про дорожній просвіт, але він у Citroen C5 Aircross PHEV близько 18-20 см. Що, насправді, навіть із переднім приводом додає впевненості на наших дорогах.
У підсумку
Що дає додатковий гібридний привод? Ще більший комфорт їзди, кращу керованість, ліпшу динаміку, задоволення за кермом, економію пального. А головне - впевненість та більшу незалежність від наявності джерела живлення двигунів.
За час тесту, середнє споживання пального в умовах холодної погоди та зйомок із працюючим двигуном, вийшло у кореспондентів AUTO-Consulting близько 7 л/100 км. На перший погляд показник не вражаючий. Майже, як у версії із 180-сильним дизелем. Але ж у гібрида аж 225 коней. І для них такий апетит - це аж ніяк не багато. Адже вони дійсно їдуть. І їдуть классно! Тому 7 л бензину не сприймаються, як велика цифра. Особливо, з урахуванням динаміки та задоволення від їзди.
Вартість додаткового рівня незалежності та впевненості - близько 15 тис. євро. На стільки дорожче гібрид коштуватиме від звичайного Citroen C5 Aircross із двигуном внутрішнього згоряння. У нас Citroen C5 Aircross PHEV ще не продається, тому цін на нього поки нема. У Європі за гібридний Citroen C5 Aircross PHEV просять приблизно 43 тис євро. І це, насправді, не так уже й багато за стильний кросовер, який дарує впевненість і задоволення. Та має дуже багату комплектацію із скляним панорамним дахом, повністю світлодіодними фарами із підсвіткою поворотів, передніми кріслами Citroen Advanced Comfort із 6-ма видами масажу, відмінною якістю матеріалів та складання і непоганою аудіосистемою. Окрім цього, на гібридних моделях встановлюють акустично ізольовані передні бічні вікна. Не варто забувати і про першоджерело появи гібридів - дружелюбність до навколишнього середовища. До того ж, усім відомо, що якісна подвійна кава коштує завжди дорожче за звичайну.
До наших автосалонів кросовер Citroen C5 Aircross PHEV надійде у 2023 році.
Подяка компанії “Стеллантіс Україна” за допомогу в організації тесту
Практичная упаковка по-французски. Тест-драйв Citroen C4
|