Велика японська четвірка мотовиробників об’єдналась: Honda Motor Co. і Suzuki Motor Corp. приєднаються до Kawasaki Motors і Yamaha Motor Co. для розробки водневих двигунів внутрішнього згоряння для "малої мобільності" – категорії, яка, за їхніми словами, охоплює міні-автомобілі, мотоцикли, човни, будівельну техніку і безпілотники.
Нові зусилля, про які було оголошено в середу, вливають свіжу енергію в стратегію екологічно чистих силових агрегатів, яку відстоює Toyota і яка в значній мірі була самотнім голосом в пустелі щодо цієї технології.
Голова правління Toyota Акіо Тойода позиціонує спалювання водню як один із шляхів до досягнення вуглецевої нейтральності з 2021 року. Найбільший автовиробник Японії розробляє двигуни, що працюють на водні, і встановлює їх на гоночних автомобілях. Очікується, що цього місяця Тойода сяде за кермо одного з них у перегонах на витривалість на трасі Фудзі Спідвей.
Ще у 2021 році генеральний директор Honda Тошіхіро Мібе знизував плечима щодо потенціалу двигунів, які працюють на водні. Він сказав, що Honda вивчала цю технологію, але не вважає її доцільною для автомобілів.
Зараз Honda, схоже, змінює свою позицію. Honda, Suzuki, Kawasaki і Yamaha заявили, що вони створять нову дослідницьку асоціацію під назвою HySE, скорочено від HySE – водневі технології для ДВЗ та малої мобільності. Toyota стане допоміжним членом групи, спираючись на свої дослідження для використання у більших транспортних засобах.
"Дослідження і розробки, спрямовані на комерціалізацію транспортних засобів з водневими двигунами, які вважаються джерелом енергії наступного покоління, набирають обертів", – зазначили вони.
Партнери об'єднають свої знання та ресурси для "спільної місії зі створення стандарту водневих двигунів для малої мобільності".
Всі чотири компанії є великими виробниками мотоциклів і морських двигунів для човнів, суден, гідроциклів. Але Honda і Suzuki також є провідними виробниками популярних японських міні-автомобілів, які складають майже 40 відсотків внутрішнього ринку чотириколісних транспортних засобів.
Запропоновані силові агрегати покладаються на внутрішнє згоряння, спалюючи водень замість бензину. Потенційною перевагою є майже нульові викиди вуглекислого газу.
Розповідаючи про потенціал водневої технології, нові партнери також визнали, що існують великі виклики.
Водень горить швидко і має велику область займання, що часто призводить до нестабільного горіння. Крім того, є проблема обмеженої місткості для зберігання палива, особливо в невеликих транспортних засобах.
"Вирішуючи ці проблеми, – зазначили в групі, – члени HySE прагнуть проводити фундаментальні дослідження, використовуючи свій багатий досвід і технології в розробці традиційних двигунів внутрішнього згоряння".
|