Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні: Авто новини від AUTO-Consulting - газ

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика Я Легенда
Історія JEEP
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: газ
• Нафтогаз передав ЗСУ мобільні станції керування дронами та більше тисячі FPV
• Блокада польсько-українського кордону обійдеться автовласникам у 3 грн за літр автогазу
• Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні
• Новий закон дає шанс вантажівкам, що працюють на газовому паливі, стати значно дешевшими на українському ринку
• Верховна Рада звільнила від ПДВ електричні та газові вантажні автомобілі. Україну чекає новий бум у сегменті електро LCV
• Дефіциту автогазу не буде. Ціни почнуть знижуватись
• Чому злетіли ціни на газ на АЗС? Коли зникне дефіцит і що буде з цінами надалі?
• JAC N120 стає альтернативою застарілим ГАЗонам та ЗІЛам
• Які оливи використовувати для двигунів на газовому паливі
• В Україні доступні оливи для генераторів з бензиновими, дизельними та газовими двигунами
Ще по газ...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні

законодавство | Опубліковано - 2024-02-06 08:13:13 (2919 разів прочитано)
Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ
Широко відомий у вузьких колах Закон №10321, зокрема звільняє від сплати ПДВ вантажівки, що працюють виключно на стисненому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі. Це має зробити газові вантажівки дешевшими на 20%, і такі машини раніше пропонувалися на українському ринку, є вони у виробничій програмі і зараз. Але чи достатньо буде цієї переваги для їх поширення? Чи будуть пересідати на газові тягачі перевізники? Ці та інші питання AUTO-Consulting підіймає в діалозі з провідними гравцями ринку.
Скептики, серед яких особливо багато спікерів на теренах фейсбуку, досить швидко визначились з аргументами проти. Мовляв, якби вантажівки на метані чи пропан бутані були вже такі вигідні, їм не треба було б створювати привілейовані умова. Їх би й без цього була б більшість на дорогах та автобазах.

Верховна Рада звільнила від ПДВ електричні та газові вантажні автомобілі. Україну чекає новий бум у сегменті електро LCV

Новий закон дає шанс вантажівкам, що працюють на газовому паливі, стати значно дешевшими на українському ринку

Так, Сергій Куюн, директор консалтингової групи А-95, висловився цілком одностайно:
– Будь-який метановий тягач, навіть без ПДВ, буде дорожчим за вживаний дизельний. Далі навіть немає сенсу фантазувати, бо там проблема на проблемі.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

Цікаво, що задовго до прийняття Закону №10321, в Україні були відносно вдалі експерименти з газовими вантажівками. Так, за даними AUTO-Consulting, ще в 2016 році відбулася поставка першої проданої в Україні газової вантажівки IVECO Stralis CNG. Замовником фургона тоді стала компанія HAVI Logistics, ексклюзивний дистриб'ютор компанії МакДональдз® Україна. Постачальником виступила компанія АМАКО УКРАЇНА, офіційний дилер IVECO в Україні.

Причому, цей проект тривав на той момент вже три роки. Замовник вибирав екологічне та економічне рішення для розвізного дистриб'юторського автомобіля серед низки виробників техніки, і IVECO розглядався, як один з можливих постачальників. В результаті вибір припав на фургон IVECO Stralis CNG з колісною формулою 6Х2 та двигуном стандарту Євро-6 об'ємом 7,8 л і потужністю 330 к.с., який повністю працює на метані.

В Європі, серед переваг використання газових вантажівок, крім захисту довкілля (двигун відповідає стандартам Євро-6), IVECO Stralis CNG демонструє доволі високу економічність. Наприклад, споживання пального на 20-30% нижче, ніж в аналогічної моделі з дизельним двигуном, ще 10% економії становить відсутність потреби в AdBlue, яка необхідна для двигунів стандарту Євро-6. Та й саме паливо (газ метан) на 10-20% дешевше за дизель. Це за розрахунками 2016 року. Тоді сумарна економія сягала 30-35% порівняно з дизельними аналогами.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

IVECO Stralis CNG комплектувався паливними баками об'ємом 640 куб. м (літрів). Запас ходу при цьому становив близько 300-400 км у навантаженому стані, та може досягати 600 км без вантажу.

Як ми тоді, майже вісім років тому, писали - перший газовий IVECO Stralis CNG на українському ринку мав відкрити для Івеко новий ринковий сегмент. І доволі перспективний. Вже були плани поставок більшої партії подібних вантажівок на наступний рік. Чому ж ця, як зараз кажуть, “тема не злетіла”? Можливо якраз зараз її час настав?

– Як на мою думку, прийняття Закону №10321-1 значно спізнилось і вже не в змозі вплинути на ринок вантажних автомобілів, – говорить Керівник відділу комерційної техніки АМАКО УКРАЇНА, Іван Ващенко в 2024 році – це вже минуле.

– Зараз ми маємо запеклу боротьбу виробників вантажних електромобілів. Вони теж мають усі преференції в згаданому законі, то ж цей напрямок є більш актуальним і в цьому напрямку ми фокусуємо нашу увагу, – додає Іван.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

У IVECO були ще поодинокі роздрібні поставки та значна поставка на Кулиничівський хлібзавод. Враховуючі, що основну складову собівартості перевезення складає витрата на пальне, автомобіль залишається економічно вигідним в порівнянні з дизельним. Але занадто багато “але”.

Scania представила газовый тягач LNG с рекордно низкой себестоимостью километра

В Украине стартовали продажи грузовиков IVECO Stralis на природном газе

В Україні все ще присутня розвинута мережа CNG заправок (стиснений природний газ), але вона скоротилася в останні роки. Але CNG дуже обмежують запас пробігу вантажівки. Тобто маршрут потрібно дуже якісно планувати, будь який непередбачуваний момент, чи ще щось, може мати тяжкі наслідки, зруйнувати все заплановане, та звести нанівець будь-яку економічну перевагу.

Ще треба врахувати відносно тривалий час заправки і дуже низький рівень якості сервісу на заправних станціях. Крім того, автомобілі на метані, втрачають в вантажопідйомності, так як маса балонів значно додає до спорядженої маси, що особливо чуттєво для легких вантажівок “останньої милі”.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

– Ми маємо занадто конкурентне середовище, щоб дозволити втрачати в кількості перевезеного вантажу та в часі доставки. Ситуація значно краща з LNG (зріджений природній газ), і тут помітний прогрес є, але для LNG відсутня мережа заправних станцій, – підсумовує Іван Ващенко.

Перевізники, яких ми опитали, теж були не в захваті від звільнення від ПДВ газових вантажівок. Загальний висновок їх тез такий: недостатньо розвинутої мережі CNG заправок, та й пільга у вигляді відсутності ПДВ є доволі сумнівною, бо у балансі підприємства його все одно доведеться заплатити. І початкова вигода від зниження ціни не перекриває усі ризики експлуатації, - підсумували спікери AUTO-Consulting.

– Потрібно відповісти на запитання, яка ціль цього закону та чиї інтереси він захищає, – ставить риторичне питання Андрій Кирило , комерційний директор Scania Ukraine. – Державна підтримка щодо альтернативних видів палива для комерційного транспорту, протягом останніх десятиліть була дуже слабкою, якщо не повністю відсутньою.

В такі проекти першочергово важливо залучати гравців інфраструктури, що будуть надавати таке паливо в ринок. Зниження ПДВ для автомобілів, що працюють на CNG, не дасть поштовху, адже підрозділ «Нафтогазу» - власник заправок АГНКС (практично монополіст з продажу CNG), майже не функціонує і розформований. LNG газу (охолодженного для вантажівок. Не плутати з тим, що продають для авто з ГБО. Прим. ред) взагалі немає в Україні, за відсутності інфраструктури в принципі.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

Більш-менш перспектива може бути у біогазу, адже це побічний продукт в агропромисловому бізнесі. Деякі аграрні компанії продають його закордон, інші компанії використовують для опалення своїх приміщень. Для того, щоб цей газ використовувався у вантажівках, йому потрібна додаткова обробка, на яку агрохолдінги не бачать сенсу витрачати кошти, а держава не зацікавлена ніяк це субсидіювати.

Схожа історія з біопаливами, біодизелем. За всі роки незалежності не було проведено масштабних ініціатив з підтримки виробництва цього палива та впровадження його в інфраструктуру, хоча ресурсу для цього в Україні безліч, але немає інтересу, бо є нафтові монополісти з протилежними інтересами.

Сам по собі закон системно нічого не змінить – це капля в морі. Потрібен план впровадження з чіткою агендою для усіх учасників цієї екосистеми. Прибирання податку – це частина формули, яка не вирішить задачу, – підсумовує Андрій.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

Відповідно, за відсутності належної інфраструктури, немає сенсу й пропонувати клієнтам такі автомобілі, які він не зможе впевнено заправити на своєму маршруті. Це ж не приватний автомобіль, а комерційний транспорт, який має працювати та приносити прибуток своєму власнику.

За словами Андрія Кирило, загалом Scania в Україні продала 3 автомобілі, що працють на CNG, і зробила відповідні інвестиції в навчання та в обладнання на сервісних станціях. Але через неможливість заправлятися стисненим газом на дорогах загального користування, наразі 2 з проданих автомобіля експлуатуються клієнтом в Європі, де є відповідна мережа, а третє авто іншого клієнта, здається, взагалі виставлено на продаж.

Сергій Кобилінський, генеральний директор “АВТЕК автомобільна техніка”, сумнівається, що прийняття вищевказаного закону щось змінить для його компанії, враховуючи, що понад 70% продажів складають важкі тягачі: “клієнти поки купують дизельні машини, двигуни для вантажівок на газу не є розповсюдженими. Навряд чи газові вантажівки стануть популярними в Україні”.

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

– Закон №10321-1 є подовженням раніше прийнятих законопроектів №3476 та №3477 котрі звільняли від оподаткування на додану вартість нові транспортні засоби в товарних позиціях 8703 та 8704, що працюють виключно на метановому паливі. Його прийняття трохи сколихне попит та кількість запитів з приводу даного типу автомобілів, однак ми не очікуємо суттєвих змін ринку нових вантажівок, – коментує Дмитро Альбещенко, спеціаліст з маркетингу та омологації продукції IVECO Україна.

Volvo Trucks представила нове покоління вантажівок Volvo FH Aero, яке буде мати чотири різних типів двигунів

За його словами, основними сегментами для вантажних газових автомобілів буде комунальний транспорт, де метанові вантажівки можуть зайняти майже половину від усієї кількості. Також, сприятливим для такого типу транспорту стане сегмент автомобілів для міської дистрибуції. Слід також приділити увагу громадському транспорту, де частка метанових автобусів може бути значною. За сприятливих умов, газові вантажівки можуть зайняти близько 10% ринку вантажної техніки, - вважають в «ІВЕКО-Україна».

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

На питання, чому цей сегмент досі не став більш популярним серед клієнтів та може не “вистрілити” й в подальшому, Дмитро назвав дві основні причини:

1. Відсутність інфраструктури для метанових автомобілів, адже наразі в київській області припинено роботу усіх АГНКС «Нафтогаз».

2. Відсутність державних програм переходу до екологічно чистого громадського та комунального транспорту. (Наявні державні програми підтримки більшість операторів ринку вважає недостатньо ефективними - прим. AUTO-Consulting)

І це при тому, що IVECO – один з лідерів у галузі автомобілів, що працюють на метановому паливі, та має найширшу продуктову пропозицію. Імпортер пропонує легкі LCV (повною масою від 3,5 до 7 тонн), середньотонажні та важкі (автомобілі повною масою від 12 тонн і вище).

Чому пільги у законі №10321-1 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні - газ

Окремо італійський бренд має широкий асортимент екологічно чистого громадського транспорту, що працює на метані або є суто електричним. Цю тему AUTO-Consulting ширше відкриє вже наступного тижня!

Щоб бути в курсі всіх важливих новини зі світу автомобільного бізнесу України та світу – підписуйтесь на наші соціальні мережі!
AUTO-Consulting в Telegram
AUTO-Consulting в Facebook

На українському ринку вантажівок за 2023 рік відбулися важливі зміни

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі законодавство


Цікаве по темі...
• Список авто, які підпадають під податок на розкіш в 2024 році
• Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні
• В Урядових колах заговорили про 10% податок на купівлю авто
• Найбільша політична партія Європи виступає проти заборони ДВЗ?
• Профільний комітет у ВР підтримав законопроєкт про розмитнення авто в Дії
• Новий закон дає шанс вантажівкам, що працюють на газовому паливі, стати значно дешевшими на українському ринку
• Міністерство оборони ініціювало звільнення від мита та ПДВ пікапів для ЗСУ
• В Україні готують зміни по використанню радарів TruCAM
• В 2023 році українські водії порушили ПДР більше 6 млн. разів
• Законопроект про розмитнення авто в Дії може бути розглянутий у ВР вже до кінця лютого
• В декількох областях України реформують Сервісні Центри МВС
• У Каліфорнії хочуть примусово обмежувати швидкість автомобілів
• З 15 лютого у Латвії починають конфісковувати автомобілі з російськими номерами
• У Києві заборонили стягувати плату за паркування
• Які електромобілі подешевшають з 1-го березня та чому?
Головні новини
• Шлях до цивілізації: Як найбільші українські дилерські холдинги працювали з вживаними авто у 2023 році
• Новий гібридний Jeep Avenger 4xe стане доступний до кінця 2024 року
• Нове розкішне купе Mercedes-Benz CLE 2024 року буде доступне і в Україні
• Кабмін затвердив торговельну марку "Зроблено в Україні", яку зможуть використовувати виробники
• Шасі JAC набирає популярність серед українських виробників спецтехніки
• Розпочни сезон з Honda. На мотоцикли Honda діють спеціальні ціни
• Українським прокурорам і поліцейським передали 50 нових Toyota Land Cruiser Prado
• Як влаштуватися далекобійником у США
• Потужний український виробник автобусів реформував виробництво і отримав експортний контракт на 2024 рік
• Чим здивував Женевський автосалон 2024
• В Україні запустили платформу «Зроблено в Україні», яка має стати локомотивом зростання економіки
• Великий український автохолдинг запустив продаж вживаних автомобілів з гарантією
• Автопарк ДСНС України поповнився партією тягачів IVECO S-WAY
• В Сумах стартувало виробництво міських автобусів
• Став відомий Європейський автомобіль 2024 року
• Новинки від PEUGEOT претендують титул «Автомобіль року в Україні 2024»
• Українським захисникам передали ще 18 пікапів JAC
• В Україні з’явився один з найдорожчих електрокросоверів
• Які автомобільні новинки з’являться на українському ринку у березні
• Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Стали відомі подробиці нової версії САУ "Богдана"
• Нові легкові автомобілі доступні в оренду від Ryder
• Mazda представила наступника кросовера CX-7 - Mazda CX-70
• Кувейт передасть Україні 100 танків М-84АВ
• Новий Volkswagen Touareg став лідером в сегменті великих позашляховиків
• Список авто, які підпадають під податок на розкіш в 2024 році
• Як не натрапити на зловмисників при купівлі авто для ЗСУ. Рекомендації експертів
• Український авторинок почав 2024 рік з потужного зростання
• Вінничина отримала 30 автобусів українського виробництва
• Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні
• Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
• Сезон ваших переваг. На автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва діє спеціальна пропозиція
• Новий Volkswagen Amarok назвали найкращим в конкурсі авто року серед жінок
• Яким буде Mitsubishi Pajero наступного покоління
• Яким буде нове покоління Renault Duster
Акції у дилерів...
• Розпочни сезон з Honda. На мотоцикли Honda діють спеціальні ціни
• На динамічний фастбек PEUGEOT 408 2023 року знижено ціни
• Сезон ваших переваг. На автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва діє спеціальна пропозиція
• Спільна акційна пропозиція від Opet та АВТЕК
• 7-місний кросовер Mazda CX-9 доступний по спеціальній ціні від 1 539 500 грн.
• На Mazda CX-5 діє спеціальна цінова пропозиція
• Renault в Україні запускає вигідну сервісну акцію по заміні оливи двигуна
• Кросовер Opel Crossland доступний за максимально привабливою ціною – від 736 000 грн.
• DS 4 доступні зі складу в Україні – уже в наявності та з вигодою 50 000 грн.
• На окремі автомобілі Lexus 2022 і 2023 років виробництва діє вигідна цінова пропозиція
• Зустрічай зиму у всеозброєнні. Вигода на запчастини Mitsubishi до -20%
• На Mazda CX-9 діє спеціальна цінова пропозиція
• Універсальність та стиль. На BMW X3 та BMW X4 діє спеціальна пропозиція
• Кросовер Mazda CX-5 ще можна придбати за небувало привабливою ціною - від 1 119 000 грн.
• Електромобіль Opel Mokka-e пропонується за спецціною та на спецумовах фінансування
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.