Концепцію броньованих машин для широкого спектра завдань нова компанія «ІНГУАР» презентувала ще у листопаді 2022 року. Згодом був пошук інвесторів проекту, який завершився і у серпні 2023 року компанія приступила до створення першого прототипу. І ось він вже проходить заводські випробування і впевненно рухається до державних. То що ж це за проєкт?
Історію появи компанії Inguar Defence на сторінках Економічної Правди розповів співласник Артем Ющук (володіє 70% компанії). Як з'ясувалося, створили український бронеавтомобіль колишні студенти КПІ, які вже мали досвід тюнінгу автомобілів і будівництва болідів для інженерних змагань Formula Student – студентський аналог "Формули-1".
Але створення військової техніки теж виникло не на пустому місці, бо саме Артем є представником в Україні канадської компанії Roshel (постачала в Україну багато бронеавтомобілів) та мав досвід співпраці з "Українською бронетехнікою" (виробник "Варта" та "Новатор").
Inguar3 створювали як найбільш захищенний бронеавтомобіль, який має відповідати стандарту Stanag 3, тобто витримувати влучання 7,62-міліметрових бронебійних куль, уламків від 155-міліметрового снаряда та підрив на протитанковій міні. Такого рівня захисту на серійних броньовиках поки що не досягла жодна інша українська компанія.
Слід зазначити, що Inguar3 цей рівень захисту ще належить підтвердити на випробуваннях. Але є суттєві відмінності від інших українських бронеавто, про які вже можна говорити зараз. Наприклад, Inguar3 не є бронекапсулою, встановленною на шасі Ford F550 чи інших авто, а для цієї машини створили власне шасі, здатне нести більшу вагу броньованого корпусу. Більше того, над зовнішністю Inguar3 працював український дизайнер. Тут слід згадати, що подібні перспективні проєкти мала і "Ленінська кузня" і "Практика", які також розробляли бойові модифікації з несучим кузовом.
Сама концепція Inguar3 передбачає багато модифікацій, які здатні виконувати різні функції на фронті. Крім броні, Inguar також буде оснащено РЕБ. Також велика увага приділена прохідності важкої машини. Кліренс у Inguar3 - 425 мм, є блокування диференціалів, система підкачки коліс, тощо.
Очікується, що при серійному виробництві один Inguar3 коштуватиме 16 млн грн. Для порівняння: конкурентні машини серій "Козак" та "Новатор" коштують 9-12 млн грн. Але в Inguar Defence впевнені, що більший ступінь захисту дає їх продукції певні переваги у застосуванні на фронті і попит на нього буде. Також компанія сподівається розгорнути ліцензійне збирання свого броньовика за кордоном. Цим уже зацікавилися дві великі західні компанії. Якщо все вдасться, то ця українська технологія може не тільки отримати сертифікат НАТО, а й здобути місце на світовому ринку.
А коли ж Inguar3 з'явиться на фронті? Поки що не скоро. Бо прототип ще завершує заводські випробування, згодом він буде готовий до державних випробувань Міноборони і тільки після їх успішного завершення Inguar3 може отримати замовлення на серійне виробництво. Але Артем Ющук повен рішучасті пройти цей шлях і стати постачальником бронемашин для Сил Оборони України.
Маємо надію, що йому це вдасться. А ми, в AUTO-Consulting, продовжимо спостерігати за розвитком цього проєекту.
|