тест-драйви | Опубліковано - 2024-04-12 19:18:43 (10262 разів прочитано)
Як відомо, в Україні наразі все більшу популярність набувають електромобілі. Їх продажі зростають, а провідні виробники навипередки намагаються вивести на ринок електрифіковані моделі. Nissan – один з лідерів саме в цьому сегменті. Варто пригадати хоча б їх найдавніший та найпопулярніший електрокар Leaf. Але, саме Nissan, запропонував ринку цікаву концепцію e-Power, коли електромобіль має на борту власний генератор для підзарядки батареї. Це було зроблено для тих клієнтів, які ще вагаються з покупкою електрокара. І саме такий електрифікований Nissan Qashqai з системою e-Power ми взяли на тест.
Наш Nissan Qashqai – це електромобіль, але його не потрібно заряджати на електричних зарядних станціях (ЕЗС). Як це? А тому що в нього є ще й власний двигун-генератор! А який в тому сенс, щоб на борту був і двигун, і ще й електрична батарея? Все це AUTO-Consulting і вирішив з’ясувати під час ретельного тест-драйву.
AUTO-Consulting планує серію матеріалів щодо володіння та щоденної експлуатації Nissan Qashqai e-Power. Ми надамо можливість поїздити різним водіям на Qashqai e-Power і будемо публікувати їх враження. Якщо вам цікава ця тема та технології, що використовуються в новому Nissan Qashqai e-Power – підписуйтесь на соціальні канали AUTO-Consulting. AUTO-Consulting в Telegram AUTO-Consulting в Facebook
А цього разу приведемо наші перші враження від нового Nissan Qashqai з технологією e-Power.
Стильний вигляд
Nissan Qashqai e-Power ззовні нічим не відрізняється від Qashqai з ДВС на якому ми раніше вже їздили. Це - класичний кросовер С сегменту. Його довжина – 4425 мм, кліренс 175 мм, а в багажнику 475 л об’єму. У Nissan Qashqai солідна колісна база – 2665 мм, що є передумовою гарного комфорту всередині.
Присутні всі ті самі досить впізнані та яскраві елементи, як то окреслені колісні арки, вузькі фари з «бровами» LED-вогнів, стильний силует кузова. А ще є написи-логотипи «e-Power» збоку та ззаду. А ще він трохи дорожчий за звичайний гібридний Nissan Qashqai. Ціни на електрифікований Qashqai стартують з від 1,38 млн. грн.
Що таке e-Power?
Nissan Qashqai e-Power – це не звичайний електрокар. Він оснащений унікальною технологією e-Power, яка поєднує в собі бензиновий двигун, що заряджає акумуляторну батарею і фактично є електрогенератором, та електричний мотор, що фактично обертає колеса. Виходить, що автомобіль подібний звичайному електрокару, але його не потрібно заряджати від мережі ЕЗС. Підзарядку батареї здійснює електродвигун, який розміщено під капотом, коли на це є потреба.
Що це означає в реальному житті? А те, що рухається автомобіль саме як електрокар – плавно і майже безшумно. І це перше, що вражає в Nissan Qashqai. Після того, як «завів» автомобіль, натиснувши кнопку «Start», Qashqai розвертає попередньо складені бокові дзеркала та підсуває сидіння водія в зручне положення. На екрані з`являється привітання. І все… Звуку двигуна зовсім не чути. Тому що у двигуні не має зараз потреби, можна рушати на енергії від акумуляторної батареї.
Це реально електрокар
Встановивши «мишу» перемикання передач в режим «Drive», Nissan Qashqai e-Power повністю безшумно починає рухатись. Як і повинен їхати електромобіль. Хоча він і є електромобілем. В рух його приводить саме електродвигун потужністю 190 к.с. з крутним моментом 330 Нм. Прискорення, як і властиво електрокарам, дуже динамічне. Розгін від 0 до 100 км/год – 7,9 с. Хоча суб’єктивно здається ще динамічніше. Є і різні режими руху: «економ», «стандарт», «спорт». При цьому прискорення відбувається дуже плавно, тому що Nissan Qashqai не має коробки перемикання передач.
А навіщо тоді той двигун під капотом? Справа в тому, що батарея на Nissan Qashqai – не великої ємності (і ваги) і забезпечує приблизно 2-3 км запасу ходу в чистому електрорежимі. Далі її потрібно підзаряжати. Але для цього не потрібно зупинятися і шукати електрозарядку – все це зробить на ходу той самий двигун-генератор під капотом. Ви навіть не відчуєте це, лише по звуку або по приборах.
В якийсь момент в гру вступає бензиновий двигун. Nissan Qashqai обладнаний бензиновим 3-циліндровим ДВЗ обсягом 1,5 л зі змінними фазами. Про потужність цього двигуна нічого не відомо. Але в будь-якому разі всі ці «конячки», як то кажуть, біжать поруч. Тому що жодного відношення до передачі крутного моменту на колеса бензиновий двигун не має. ДВЗ використовується у якості генератора тільки для підзаряджання батареї чи для передачі енергії електромотору. Як тільки батарея буде заряджена – двигун сам вимкнеться до наступного разу.
При чому, завдяки непоганій шумоізоляції Nissan Qashqai, момент вмикання та роботи ДВЗ ледве чутно. Електроніка e-Power сама вирішує коли потрібно вмикати двигун, а коли його відімкнути. Це можна побачити на екрані, де візуалізовано, звідки саме береться енергія для руху: від батареї, від ДВЗ, чи діє рекуперація, тобто підзаряджання батареї від гальмування.
Вже трохи поїздивши на Nissan Qashqai e-Power, можна зрозуміти, що без підключення ДВЗ в повністю автономному режимі автомобіль може проїхати буквально пару кілометрів, при умові, що не будете занадто давити на «газ». Як тільки ємність батареї знизиться десь до третини, Nissan автоматично підключить ДВЗ для відновлення заряду АКБ.
Якщо потрібно примусово вмикнути виключно електричний режим, наприклад у підземному паркінгу чи гаражі, існує окрема кнопка EV. Nissan Qashqai не буде вмикати двигун для підзарядки до тих пір, поки не вичерпається допустимий запас електрики в батареї, а лише тоді включить ДВЗ. Це зручно, коли необхідно тихо їхати в центрі міста, або не смердіти у власному гаражі. Nissan Qashqai e-Power це зробить з легкістю.
І ще зазначимо, що вам взагалі не потрібно слідкувати за зарядом батареї – система e-Power все робить сама, був би тільки бензин для роботи двигуна.
Ми навіть встигли порівняти Nissan Qashqai e-Power з класичним гібридом Jeep Compass e-Hybrid. Ось як це було:
В середині
Салон у Nissan Qashqai сучасний, лаконічний, але при цьому ще й дуже зручний. Центральну роль відіграє 12,3-дюймовий сенсорний дисплей по центру панелі. Також є зручна цифрова панель приладів. М`яка шкіра присутня як на сидіннях, дверних панелях, торпедо, кермі тощо. Виглядає візуально та на дотик все дуже якісно.
В нас на тесті була топова комплектація Tekna, де є навіть панорамний скляний дах і електричний привід сонячної шторки. І це тільки одна з приємних опцій, яких у Nissan Qashqai величезний перелік. А ще тут є більшість сучасних електронних систем допомоги водію, які реально працюють.
Перші дні експлуатації
Перші враження від їзди на Nissan Qashqai e-Power – цілком позитивні. Жодного дискомфорту, жодної адаптації при пересіданні з авто з ДВЗ. Більше того, Nissan Qashqai e-Power взагалі не має тих вад, які мають електромобілі, в порівнянні з авто з ДВЗ.
Ти володієш електрокаром, але його не потрібно заряджати на спеціальних ЕЗС. Немає потреби планувати маршрути, розраховувати чи вистачить запасу ходу, шукати парковки із зарядками і хвилюватись щодо їх доступності чи вакантності. Взагалі не потрібно хвилюватися: чи встиг зарядити його з вечора, чи є час чекати поки зарядиться, як доїхати в інше місто, чи є там по трасі зарядки? Все як у звичайного автомобіля з ДВЗ. Заправив за АЗС – і спокійно їздиш скільки треба. Запас ходу на повному баку – 820 км. Можна їхати куди завгодно. Витрата палива коливається від 4,4 до 5,5 л\100 км.
Але Nissan Qashqai e-Power – це електромобіль, а ще й кросовер. Але відразу зауважимо, що він міський кросовер і має тільки передній привід. Кліренс – також не позашляховий, лише 175 мм. Хоча візуально він здається ще меншим – знизу можна побачити батарею, яка зменшує дорожній просвіт. Але для міста цього достатньо.
Також достатня, як для міста, підвіска у Nissan Qashqai e-Power. Вона гарно тримає у повороті, досить комфортна, демпфує нерівності, але пасує перед відвертими ямами. Швидше за все це пов’язано з 19-дюймовими колісними дисками та низькопрофільною гумою на нашій комплектації Tekna. Але в інших комплектаціях і на інших шинах Qashqai більш комфортно почуває себе на українських дорогах.
Ну а щоб відчути електрифікований Nissan Qashqai e-Power ще краще та зрозуміти, як він поводиться на трасах, ми відправились до Львова і назад. І якщо для більшості електрокарів така подорож стане суттєвим челєнджем, то Nissan Qashqai e-Power впорався з цим завданням досить легко, як звичайне авто.
А от як саме веде цей електрокар на трасі, і скільки він витрачав палива на постійний підзаряд батареї, - про це ми розповімо в наступний раз.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.