Головною тепер буде платформи мобільності «Автомобіль на вимогу». Навколо неї й буде будуватися вся взаємодія з клієнтами. Цей крок означає відхід від бізнес-моделі, яка в основному базується на продажу автомобілів кінцевим споживачам в автосалонах. Мета полягає в тому, щоб рухатися до моделі, в якій акцент робиться на використанні різних транспортних засобів від брендів групи. У майбутньому клієнти зможуть не тільки купувати автомобілі через нову мобільну платформу VW, але й брати їх в оренду, орендувати, передплачувати або використовувати в рамках спільного використання автомобілів.
Переваг для клієнтів тут багато: Ви можете вибирати між різними пропозиціями мобільності через додаток.
Зокрема, це означає, що, сплачуючи щомісячну фіксовану ставку, користувачі програми, які, наприклад, користуються електричним міським автомобілем VW ID.3, матимуть більше можливостей у повсякденному житті. Для оптових покупок у господарському магазині вони можуть тимчасово взяти фургон, а для поїздки на вихідні - спортивнє авто. Залежно від ваших потреб ви також можете використовувати двоколісні автомобілі, електроскутери або мобільні послуги на вимогу, такі як Moia. Звучить все це дуже привабливо, але як же попередня споживацька ідеологія, коли клієнтів роками привчали купувати друге авто "для душі", а згодом і третє? Тепер його купляти не потрібно?
В тому то і справа, що перехід на нову систему Volkswagen планує не від гарного життя. Вже близько десяти років дослідники ринку та маркетингові стратеги виробників автомобілів все частіше спостерігають тенденцію «відходу від володіння до гнучкого використання» різних транспортних засобів і форм мобільності, особливо серед молоді. На думку експертів, це має супроводжуватися кардинальною зміною нинішніх моделей продажу в стаціонарному автороздробі. Тому, якщо VW не запровадить нову модель, то ризикує програти конкурентну боротьбу, бо Volvo вже культивує щось подібне з 2017 року.
У випадку з Volkswagen можлива перевага очевидна з точки зору групи: якщо додаток і базова модель продажів будуть створені, це дасть найбільшому в Європі виробнику автомобілів доступ до мільйонів даних клієнтів. Реєстрація в системі «Автомобіль на вимогу» також може відчинити двері для подальших цифрових послуг, наприклад, у сфері майстерень , обслуговування та запчастин, що, ймовірно, є прихованим мотивом для нової стратегії VW.
Звісно, що нова модель не запрацює завтра, хоча на неї у Volkswagen великі плани вже у 2025 році. Є питання і що робити з працівниками автосалонів, яких тільки у Німеччині у Volkswagen налічується 36000. Їм придумають нові завдання, бо з новим додатком необхідність візіту до автосалонів теж знизиться. Над цими питаннями зараз невпинно міркують стратеги Volkswagen, бо найбільший виробник авто у Європі має зберегти свої позиції. Але час змін вже настав.
Яким бачать майбутнє автобізнесу провідні автомобільні холдинги України
|