Як повідомив Андрій Созанський в колонці у виданні AIN UA, SLA постачальника — це не просто набір критеріїв, за якими оцінюється виконання замовлень. Це метрика, яка дозволяє DOT об’єктивно оцінити, наскільки кожен постачальник відповідає встановленим стандартам своєчасності, повноти та якості постач.
Ми прагнемо допомогти постачальникам зрозуміти, що очікуваний рівень обслуговування — не тягар, а можливість для розвитку їхнього бізнесу та підвищення репутації.
Методологія розрахунку SLA базується на трьох ключових критеріях:
1.Вчасність: замовлення вважається виконаним вчасно, якщо товар доставлено не пізніше обумовленої дати. Також ми враховуємо об'єктивні обставини, як-от погоджені всіма сторонами (постачальник/замовник/отримувач) зміщення термінів постачання через повітряні тривоги, загрози артобстрілу, екстрені відключення світла, форс-мажорні обставини тощо.
2. Повнота та асортимент: ми оцінюємо, чи всі замовлені номенклатурні позиції були доставлені в повному обсязі (відповідна номенклатурна позиція та кількість). Це важливо для забезпечення Збройних сил саме тими ресурсами, які потрібні для виконання завдань.
3. Якість: постачальник має гарантувати належну якість товару, що регламентується затвердженими Технічними специфікаціями, Описами продуктів за Каталогом продуктів харчування та Технічними якісними та кількісними характеристиками до предметів закупівлі. Якщо виникають претензії, наприклад, за результатами приймального контролю, це автоматично впливає на показник SLA.
Розрахунок ведеться станом на звітну дату з урахуванням усіх замовлень і постачань за певний період. Результат виражається у відсотках, що дозволяє легко оцінити ефективність кожного постачальника.
Як це працює?
Для розуміння, як вираховується показник SLA, наведу приклад.
Умовно є потреба в забезпеченні 10 тисяч одиниць товару з датою постачання 31.08.24. Постачальник встигнув виробити й поставити 7 тис. одиниць товару до дати постачі, а 3 тис. одиниць не поставив. Тоді SLA постачальника буде 70%. Проте, якщо з 7 тисяч одиниць, структурними підрозділами ЗСУ, що відповідають за контроль якості прийнято тільки 6 тис. одиниць, а 1 тис. завернули через невідповідність технічним вимогам, то показник SLA буде 60%.
Довезення товарів після дедлайну не підвищить показник. При тому до постачальника буде ініційовано претензійно-позовну роботу та застосовано штрафні санкції в вигляді пені за протермінування. Така пеня становить 0,1% за кожен день протермінування. Застосування штрафних санкцій не знімає зобов’язань, щодо виконання решти замовлення.
Впровадження SLA в DOT — це приклад застосування комерційних методів вимірювання рівня обслуговування в державних закупівлях у сфері оборони. Ми ставимо за мету не лише виконання поточних завдань, а й зміну підходів до співпраці з бізнесом у масштабах всієї країни.
Тобто, великі довгострокові проєкти будуть отримувати ті постачальники, які мають високі показники SLA, а низькі показники SLA стануть приводом, як бізнесу покращити свою роботу. Наша мета — ефективність, прозорість, доброчесність та довіра усіх причетних, - підсумовує Виконавчий директор Державного оператора тилу (DOT) Андрій Созанський.
https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=57605
|