Віце-прем'єр міністерка Юлія Свириденко відвідала Чернігівський автозавод, який у 2022 році зазнав значних руйнувань, але зміг відновити роботу. Фактично це підприємство врятувала урядова програма "Шкільний автобус", яку запустила саме Юлія Свириденко. Тепер вона змогла пересвідчитися, що ця програма здатна не тільки втримати виробництво, але й сприяти розвитку галузі. |
Знищені цехи, лабораторія, адміністративні будівлі — такий вигляд мав цей завод у 2022 після російських атак. Тоді підприємство зазнало ударів росії, але колектив це не зламало. Після відступу росіян з їхнього рідного міста одразу почали відновлювати зруйноване.
Цей завод — справжній приклад стійкості. Після відновлення потужностей лише за минулий рік тут виготовили 307 автобусів та 4 тролейбуси. Крім того, підприємство виграло грант від Інвестиційної платформи добросусідства ЄС та European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) на постачання 42 тролейбусів для Хмельницького. Місто отримує якісну техніку, завод має замовлення й майже півтисячі чернігівчан — роботу.
Крім того, продукція заводу відповідає вимогам закону про локалізацію. Адже тут є повний цикл виробництва, включаючи власне конструкторське бюро та власну конструкторську документацію на весь модельний ряд. Рівень локалізації продукції заводу становить від 40% до 60%. У 2024 році завод випустив перший зразок електробуса, який може долати до 200 кілометрів на одному заряді. І це важливий крок вперед як для розвитку сфери громадського транспорту в державі, так і нашого машинобудівного комплексу.
Тому розвиток таких виробників — нині обов’язок держави та місцевої влади, публічних замовників. Саме це є основою філософії Зроблено в Україні.
Цей завод також активно користується нашими програмами у межах цієї політики. Зокрема, беруть участь у програмі «Шкільний автобус». Торік виробили 173 шкільні автобуси.
Цього року ми не лише продовжуємо цю програму, а навіть виділяємо більше фінансування. У держбюджеті передбачено 1,6 мільярда гривень субвенції, щоб місцева влада могла закупити майже 460 нових українських автобусів. Це допоможе підтримати десятки машинобудівних та інших підприємств та дати роботу для близько 10 тис. працівників.
Крім того, це підприємство є у переліку виробників, за продукцію яких можна отримати 15% компенсації вартості техніки. Наприклад, якщо приватний перевізник із вашого міста вирішить придбати автобус цього заводу, держава поверне йому 15% коштів.
Ця програма також буде діяти у цьому році, як і всі інші інструменти підтримки у межах Зроблено в Україні, щоб якомога більше вітчизняних виробників могли отримати стимул для розвитку.
Тож я закликаю наші громади, наших публічних замовників брати приклад із Хмельниччини, і залучати таких виробників як цей. Бо вони без перебільшення — справжній символ стійкості українського бізнесу. |