За чий рахунок у ЄС намагаються розвивати водневі автобуси
ринок автобусів | Опубліковано - 2023-04-20 10:03:34 (4207 разів прочитано)
У ЄС зараз відбувається справжній бум продажів електробусів. Як вже повідомляв AUTO-Consulting, у цьому році обсяг їх реалізації перевищить збут звичайних дизельних моделей. Але, компанія "АВТЕК" оприлюднила цікаву аналітику, згідно якою зростає і ще один сегмент - автобусів на паливних елементах (FCEB), або водневих автобусів.
Так, поки що вони займають незначну частку на ринку і поточний продаж 99 таких автобусів у Європі — це лише початок, і попереду їх чекає подальше зростання.
Справа у тому, що державне фінансування допомагає автобусам на паливних елементах у Європі досягти рівня, небаченого деінде. Для прикладу, у Німеччині з 2017 по 2021 рік Федеральне міністерство транспорту та цифрової інфраструктури інвестувало 700 мільйонів євро у різні водневі проекти в рамках NIP, половина з яких була використана для активізації виходу на ринок. Ці інвестиції сприяли розгортанню понад 90 водневих автобусів у Німеччині.
Чому ж німці так щедро інвестують у водневі технології? Автобуси на паливних елементах (FCEB) сьогодні мають більш високу сукупну вартість володіння, ніж класичні автобуси з дизельними двигунами або електробуси акумуляторними батареями. Однак до кінця десятиліття, коли ціни на водень у Європі впадуть, автобуси на паливних елементах перевершать дизельні автобуси за сукупною вартістю володіння. В основі такого припущення лежить прогноз про те, що на той час ціни на водень будуть нижчими за 5 доларів за кілограм.
Також згідно з прогнозами експертів, до кінця десятиліття автобуси з електроприводом стануть найдешевшим варіантом пасажирського автотранспорту. При цьому водневі автобуси на паливних елементах будуть більш затребувані тому що на відміну від електробусів на акумуляторах вони швидше заправляються, а зачитають більше часу проводять на маршруті, а не на заправці.
У Європі в умовах нинішньої енергетичної кризи є сенс переходити на водень, а не шукати більше газу для виробництва електроенергії. Експерти з PwC очікують, що багато водневих автобусів найближчими роками в Європі будуть розгорнуті в Італії, Німеччині та Великобританії, де в даний час високі ціни на електроенергію та дизельне паливо.
Які тенденції були присутніми на виставці у Гановері - дивіться у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.