У розмові з Autocar під час презентації нового Kodiaq генеральний директор Skoda Клаус Целлмер підтвердив, що Skoda почне використовувати платформу SSP, яка з часом стане основою для 80% автомобілів VW Group, до кінця десятиліття, а Mk2 Enyaq стане першим, який перейде з нинішньої платформи MEB.
За його словами, перший автомобіль Skoda на платформі SSP з'явиться у 2028 або 2029 році, приблизно в той самий час, коли Volkswagen використовує цю архітектуру для електричного наступника Golf.
"Саме тоді Enyaq – який, до речі, будуватимуть у Млада-Болеславі в Чехії – буде на SSP", – сказав Зеллмер. На запитання, чи буде новий Enyaq відчутно відрізнятися від сьогоднішнього автомобіля, Зеллмер відповів лише: "Ми працюємо над цим: "Ми все ще працюємо над цим".
Враховуючи успіх нинішнього Enyaq iV – першого електромобіля Skoda, – бренд навряд чи відійде надто далеко від заданного форм-фактору, готуючи наступника.
Минулого року Skoda реалізувала майже 54 000 Enyaq, а в першій половині цього року продажі зросли на 41% порівняно з аналогічним періодом минулого року: Enyaq став дев'ятим за популярністю електромобілем Європи.
Очікується, що фірмова увага до практичності залишиться домінуючою темою, але також Enyaq другого покоління отримає радикально новий зовнішній вигляд відповідно до стилю Skoda "Modern Solid", який зробить ближчим до майбутнього семимісного електрокару Space BEV.
Наступний Enyaq також отримає технологічні новинки, які найближчим часом впровадять в серію у VW Group.
Структура SSP – високоадаптована модульна архітектура, яка може приймати різні трансмісії та акумулятори відповідно до потреб кожного виробника VW Group – обіцяє значне покращення запасу ходу, ефективності, потужності та доступності у порівнянні з поточною структурою MEB, яка використовується в електромобілях VW, Skoda, Cupra та Audi.
Головною серед технічних змін є впровадження нової "уніфікованої" структури батареї, розробленої власними силами, яка буде поширюватися на більшість модельних лінійок VW Group з метою економії витрат за рахунок масштабування виробництва.
Попередні дані свідчать про те, що сумісність з 800 В забезпечить час заряджання батареї в діапазоні 10-80% в середньому лише за 12 хвилин – порівняно з приблизно 35 хвилинами для нинішнього Enyaq – але конкретні показники ємності та діапазону ще не підтверджені.
Генеральний директор VW Group Олівер Блюм раніше припустив, що цей новий модульний підхід, при якому набагато більший відсоток компонентів буде розподілений між автомобілями і брендами, дозволить електромобілям на основі SSP досягти паритету вартості з нинішніми автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння.
Тож варто очікувати, що наступний Enyaq стане дешевше та зрівняється з п'ятимісним Kodiaq. Ще одним важливим оновленням для ери SSP стане впровадження нового програмного забезпечення 2.0, що принесе – серед іншого – можливість автономного водіння четвертого рівня.
Питання до Клауса Зеллмера, гендиректора Skoda
Чи буде новий Kodiaq таким же популярним, як і попередній?
"Ми сподіваємося, що він перевищить продажі попереднього, але сьогодні умови змінились порівняно з 2016 роком: ми додаємо електромобілі; ми додаємо складності; ми додаємо субсидії; ми додаємо податкові пільги... Тож подивимося, як це спрацює, але з гібридною версією з можливістю підзарядки на 100 км у нас є всі шанси захопити аудиторію, яка потенційно має проблеми з запасом ходу і не приймає електромобілі в якості єдиного транспорту, адже їздять на довгі дистанції."
Чи націлена Skoda на гравців преміум-сегменту зі своїми топовими автомобілями?
"Це не є нашою задекларованою метою, але, звичайно, ми ростемо разом з ринком, нашими клієнтами та їхніми очікуваннями, коли йдеться про тактильні відчуття, якість, функціональність та інтуїтивно зрозумілий дизайн, як-от "розумні циферблати". Зрештою, це співвідношення ціни та якості – і я думаю, що це рівняння для Skoda завжди було важливим: ви отримуєте велику цінність за свої гроші, але це не означає, що ви отримуєте дешевий товар".
Коли ми побачимо міський електромобіль від Skoda?
"У першій половині наступного року ми покажемо Elroq. Ми не бачимо необхідності тягнути ковдру з A-0 BEV, але клієнтські опитування дуже перспективні щодо нього... Зараз було б занадто рано показувати подібний автомобіль, тому що він з’явиться не раніше 2025 року".
У Європі фіксують бум продажів електрокарів. Хто виграє у цій боротьбі?
|