"Kenshiki" у японській мові означає "розуміння", і це слово доречно підкреслює місію Toyota – розуміти та перетворювати автомобільну індустрію. Цьогорічний форум в Брюсселі (Бельгії) відбувся в п’яте і здається став вже традиційним для японців. Цього разу мова йшла про стратегії зменшення вуглецевого сліду та перспективні моделі компанії. Зірками шоу були електричні концепти, причому, компанія бачить перспективи не лише за акумуляторними електромобілями, але й на паливних елементах.
Майбутні хіти?
В 2026 році модельний ряд Toyota в Європі розшириться шістьма електричними транспортними засобами, включаючи нові концепти Urban SUV та Sport Crossover. Вони приєднаються до концепту компактного позашляховика, та існуючого кросовера bZ4X.
Urban SUV
Новий концепт міського позашляховика планується вивести на ринок у 2024 році, і він стане найкомпактнішою та найдоступнішою моделлю BEV початкового рівня бренду. Він буде конкурувати в сегменті B-SUV, де вже присутній гібридний Yaris Cross, і стане "справжнім електричним позашляховиком, який має універсальний дизайн та відповідає пріоритетам європейських клієнтів".
Urban SUV трохи коротший і вужчий, але трохи вищий, ніж C-HR. Він розроблений як з переднім, так і з повним приводом, тобто буде доступний в одно- і двомоторній конфігурації. Клієнти зможуть обирати з двох розмірів акумуляторів, але Toyota поки що не готова говорити про них.
Базова конструкція електромобіля не має нічого спільного з існуючими автомобілями з двигуном внутрішнього згоряння, оскільки Toyota заявляє, що її конкурент Volvo EX30 буде побудований на спеціальній платформі для електромобілів. Дещо грубуватий дизайн відповідає моделям bZ, і хоча він позначений як концепт, серійна модель не буде сильно відрізнятися від нього. Однією із запланованих змін є перехід на звичайні бічні дзеркала замість крихітних камер.
Sport Crossover
Toyota також представила в Брюсселі свій концепт спортивного кросовера. Вперше представлений на автосалоні в Шанхаї у квітні цього року, він був розроблений для китайського та європейського ринків компанією BYD Toyota EV Technology Co – спільним підприємством, створеним у Китаї компаніями Toyota та BYD.
Sport Crossover має інтелектуальні функції, які будуть розвиватися після покупки – ймовірно, через оновлення програмного забезпечення по повітрю – включаючи такі системи, як допомога водієві та автоматичне паркування.
Модель розробляється спільно BYD Toyota EV Technology (спільне підприємство BYD і Toyota), FAW Toyota Motor і Toyota Motor Engineering & Manufacturing China (TMEC). Серійну версію Toyota Sport Crossover планує виробляти та продавати компанія FAW Toyota Motor в Китаї.
Новинка надійде в продаж у 2025 році, та стане "новою іконою стилю для повністю електричної лінійки Toyota, пропонуючи максимальний комфорт й щедрий простір у витонченому силуеті фастбека".
Toyota FT-Se
Серед інших моделей, представлених у Брюсселі, – двомісний концепт Toyota FT-Se на акумуляторних батареях, який демонструє потенційне майбутнє спортивних автомобілів у вуглецево-нейтральній ері.
Концепт FT-3e також справив європейський дебют, презентуючи технологію електромобілів з акумуляторними батареями наступного покоління. Він має універсальну архітектуру BEV нового покоління, яка може бути використана для створення широкого спектру продуктів, таких як розкішний седан Lexus LF-ZC та концепти спортивних автомобілів FT-Se.
В Бельгії Toyota підтвердила свою "багатовекторну стратегію" бачення майбутнього, в якому вуглецева нейтральність досягається шляхом впровадження продуктів з передовими технологіями альтернативного палива та силових агрегатів з нульовим рівнем викидів.
Автовиробник заявляє, що працює над широким портфоліо електромобілів, щоб досягти своєї мети – пропонувати виключно автомобілі з нульовим рівнем викидів до 2035 року та стати повністю вуглецево нейтральною компанією до 2040 року.
Майбутнє акумуляторів
Поряд з розширеною лінійкою спеціальних електромобілів, Toyota розкрила більше деталей своєї роботи над передовими технологіями акумуляторних батарей.
Нові батареї спочатку з’являться у високопродуктивних електромобілів, які запропонують вдвічі більший запас ходу і на 20% меншу вартість порівняно з нинішньою bZ4X. www.bustovizija.net Vidaus apdailos ir remonto darbai Vilniuje u? prieinam? kain?
За нею послідує "якісна, недорога батарея", яка допоможе популяризувати BEV. Вона матиме нову форму, біполярну структуру і використовуватиме дешевший літій-залізо-фосфат (LFP) як основний матеріал. Це дозволить збільшити запас ходу на 20% і знизити вартість на 40% (порівняно з bZ4X).
Третя батарея буде зосереджена на високій продуктивності, використовуючи біполярні технології та катод з високим вмістом нікелю. Очікується ще нижча вартість і ще більший запас ходу.
Вихід на ринок першої твердотільної батареї Toyota очікується у 2027/2028 роках, при цьому планується зменшити час перезарядки з 10 до 80% всього до 10 хвилин, а потім наростити промислові потужності автомобілів з новим типом батарей до декількох десятків тисяч на рік.
Водню бути
Toyota також продовжує просувати стратегію розвитку транспортних засобів на водневих паливних елементах. "Ми зберігаємо впевнений погляд на свою унікальну роль у сприянні декарбонізації в сфері транспорту з урахуванням розвитку інфраструктури та доступності "зеленого" водню".
Глобально воднева стратегія Toyota охоплює кілька секторів мобільності: у сегменті легкових автомобілів вона пропонує седан Mirai та нещодавно запущений Crown. У комерційному секторі європейський завод з виробництва водню інтегрує свою поточну технологію паливних елементів у вантажівки, автобуси, міжміські автобуси, човни та пікапи. На форумі Kenshiki був показаний прототип Hilux на водневих паливних елементах.
Воднева технологія отримає подальший розвиток, коли Toyota запустить своє третє покоління систем на паливних елементах у 2026 році. До речі, за задумом японців саме водню ми будемо завдячувати продовженню життя автомобілів з ДВЗ.
Принаймні спортивний підрозділ GR компанії Toyota планує використовувати водень, щоб підтримувати спортивні автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння на дорогах.
Нещодавно Toyota представила концепт FT-Se як попередню версію першого електромобіля GR і детально розповіла про низку ініціатив, над якими вона працює, щоб забезпечити належну привабливість електричних спортивних автомобілів.
Менеджер зі зв'язків з громадськістю Масахіто Ватанабе заявив, що повна електрифікація не є пріоритетом для суббренду, вказавши на широко розрекламовані зусилля Toyota в останні роки з розробки технології спалювання водню як потенційного рятівного кола для ДВЗ.
Підхід Toyota передбачає багатосторонній розвиток, який включає 15 електромобілів до 2026 року, але все ще значною мірою спирається на гібридні технології, намагаючись забезпечити максимальний вибір для споживачів.
Компанія також залишається прихильником технології водневих паливних елементів, хоча і зміщує фокус свого FCEV з легкових автомобілів на важкі вантажні транспортні засоби, а також кораблі та системи зберігання енергії. Потенціал водню відігравати певну роль у стратегії Toyota щодо спортивних автомобілів також очевидний.
Пікап Toyota Hilux отримає гібридну версію
|