В своєму зверненні ми зазначили, що ринок лізингу не підтримує ці нововведення і вважає їх надзвичайно шкідливими для галузі в цілому та для автомобільного сегменту, зокрема. Запровадження продекларованого підходу завдасть суттєвої шкоди, перш за все, малому та середньому бізнесу, який сьогодні виживає та розвивається завдяки лізинговому фінансуванню.
Запланований податок у вигляді відсотку з усіх доходів призведе до просідання нового бізнесу лізингових компаній як мінімум на чверть. Зменшить доступність послуги для клієнтів. А податок на автомобілі першої реєстрації (нові та ввезені) взагалі загальмує цей напрямок, при тому, що автотранспорт в загальнонаціональному лізинговому портфелі, займає, понад 70% від загального обсягу техніки.
То що ж буде з 15% військовим збором при купівлі авто? З'явилися альтернативні пропозиції
Наслідки нового закону: За оцінками експертів відрахування в пенсійний фонд при купівлі нових авто впадуть у 3 рази
Поза всяким сумнівом - бюджет воюючої країни повинен наповнюватися з усіх можливих джерел. Лізинговий ринок це добре розуміє і підтримує. В той же час ми не можемо погодитися з тим, що з усіх існуючих на сьогодні джерел вибрано те, щокритично збільшує навантаження лише чесний і прозорий бізнес, який наразі і так є найбільш вразливим. Відповідальні підприємці тримаються на плаву всупереч лавиноподібним перешкодам, сплачуючи і без того обтяжливі податки. А ще добровільно допомогають фронту на межі своїх можливостей. І те, що на нього планується покласти ще один тягар, виглядає, як мінімум, несправедливим. Не кажучи вже за корупційні ризики адміністрування нововведень.
І це при тому, що цілі галузі в країні продовжують залишатися недоторканими. Спокійно функціонують тисячі псевдо-ФОПів від великого бізнесу, акцизи та митниця залишаються потужним джерелом сірих доходів. До ефективності діяльності податкових органів теж є чимало питань. Масштаб заробітних плат в конвертах - не секрет для Уряду. За оцінками міжнародних експертів близько 40% української економіки перебуває в тіні, і під час дії воєнного стану ця цифра має тенденцію до зростання. Але цей пласт залишається незадіяним. Виглядає так, що влада має намір йти по шляху найменшого спротиву, не рахуючись з невідворотніми негативними наслідками, зокрема, з подальшою втратою довіри з боку бізнесу, громадян та зарубіжних партнерів.
Національний лізинговий ринок в особі єдиного представника своїх інтересів, Асоціації лізингодавців України, закликає КМУ, як автора законопроекту, відкликати його з законодавчого органу. В той же час просимо профільний Комітет ВР з питань фінансів, податкової та митної політики провести консультації з бізнесом та не допустити проходження закону, що завдасть шкоди економіці і поглибить розкіл суспільства.
Де знайти додаткові гроші в автобізнесі? Автомобільні оператори запропонували альтернативу 15% військового збору
|