Чому, інколи, військові баггі ефективніші за БТР. Світовий досвід: Авто новини від AUTO-Consulting - баггі

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика 125 років успіху Renault
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: баггі
• Українські розвідники отримали 3 баггі для виконання спецзавдань
• Чому, інколи, військові баггі ефективніші за БТР. Світовий досвід
• "Укравтобуспром" пропонує розгорнути в Україні масове виробництво військових баггі
• В Україні випустили унікальні баггі для ЗСУ на базі ВАЗу
• Волонтери з Рівного створили позашляховики-баггі для розвідників
• Українці розробили концепт баггі для військових
• Українські воїни встановили ракетний комплекс «Корсар» на баггі
Ще по баггі...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - Україна

Чому, інколи, військові баггі ефективніші за БТР. Світовий досвід

військова техніка | Опубліковано - 2022-12-06 18:53:17 (7520 разів прочитано)
Чому, інколи, військові багі ефективніші за БТР. Світовий досвід - баггі
Тактичні автомобілі переднього краю типу баггі ( Militar Buggy – за класифікацією НАТО, Fast Atack Vehicle –визначення як класу в армії США) є майже у всіх арміях світу. Науково-дослідний інститут "Укравтобуспром" проаналізував світовий досвід цього виду військової техніки та запропонував власну розробку ТУР КB 02 «Мамай», яка може вже зараз масово вироблятися для потреб ЗСУ. Публікуємо статтю д.т.н. Любомира Крайника, в якій він приводить найбільш вдалі конструкції подібних транспортних засобів.
Певним чином до зацікавленості промисловим виробництвом баггі спричинили військові – коли армія США у 1982 р. оформила замовлення та почала отримувати спеціально сконструйовані баггі (так зв FAV –Fast Atak Vehicle) на 3-х членів екіпажу ( 9 піхотна дивізія -120 штук).


Рис.1. Перше військове баггі промислового виробництва Chennowith (US Army)

Машина була обладнана 2-літровим двигуном VW та мала споряджену масу 680 кг і максимальну швидкість руху 97 км/год. Успішне використання цих машин підчас відомої військової операції «Буря в пустині» зумовило появу з 1996 р. в армії США та ще 6 країн нової моделі легкого військового баггі, уже під визначенням LSV –Light Strike Vehicle виробництва Polaris (що наразі є найбільшим виробником, у т.ч. і певні моделі для цивільного населення), які і на сьогодні перебувають на озброєнні армій ряду країн НАТО та інших країн, рис.2.


Рис.2. Військове баггі ALSV Polaris Defence

Машина спорядженою масою 960 кг здатна розганятись до 130 км/год, передбачає установку крупнокаліберного кулемета 12,7 мм та 2-х протитанкових ракетних комплексів, використання лазерної зброї. Віднедавна появилась і модифікація з гібридним приводом, що дозволяє значно зменшити ймовірність локації руху машини противником у звуковому та інфрачервоному спектрах. Звично, що модельний ряд військових машин отримав розширення – на першому фото представлено модифікацію MRZR D4 з бойовим лазерним комплексом.


Рис.4 Загальна компонувальна схема баггі Polaris

Окрім несучого каркасу з товстостінних сталевих труб (на відміну від штампозварного кузова з тонколистового прокату звичних автомобілів категорії М1) конструктивно баггі, насамперед військові, вирізняються значно збільшеним кліренсом та практично у 2-2,5 рази збільшеною амплітудою ходів підвіски. Останнє власне і дозволяє забезпечити вищі середні швидкості руху – мобільність з умов граничних віброколивних навантажень на організм водія/екіпажу. Домінує незалежна пружинна підвіска обидвох осей на здвоєних поперечних важелях. У процесі практичного використання у військах сформувався і клас важких військових баггі армії США – М1161 вантажністю 1,6 т та можливістю перевезення 6-8 осіб з швидкістю до 137 км/год на асфальті та 105 км\год на бездоріжжі.


Рис.5 Важке військове баггі M1161Grevler (Flyer-60)

Формування двох класів військових баггі – легкого, на 2-4 осіб екіпажу для аеромобільних підрозділів та сил спеціальних операцій і важкого – вантажністю 1,2-1,6 т характерне і для армії Ізраїлю, де на базі шасі легкого тактичного джипа Storm реалізоване легке баггі (рис.6) та розроблена і є на озброєнні важка машина – незвичної для баггі колісної схеми 6х6 [9]. Обидві моделі (як і очевидно з фото) використовують незалежну підвіску на поперечних діагональних важелях. Цього ж типу підвіска реалізована і на нещодавно прийнятому на озброєння польською армією баггі, рис.7, та литовському військовому баггі з гібридним приводом, рис.8.


Рис.6 Легке баггі армії Ізраїлю

Підвіски і загалом агрегатна база 2-х моделей військових баггі – „Чаборз” та „Сармат” –прийнятих на озброєння армією РФ, базуються на відповідних конструкціях ВАЗ 2121, що, у принципі достатньо далеко від сучасних вимог до військових баггі щодо кліренсу та амплітуди ходів підвіски, рис.9, рис.10.


Рис.9. Військове баггі «Чаборз» армії РФ


Рис.10. Військове баггі «Сармат» армії РФ

Певним чином наведене вище стосується і волонтерських вітчизняних конструкцій баггі для ЗС України, що на жаль залишились чи не єдиною армією в Європі, що не має прийнятої на озброєння машини такого типу. Однак щодо підвісок волонтерських баггі для ЗСУ (рис.12-13), як основи високої мобільності (динаміки руху) бездоріжжям, то очевидна необхідність кардинальних змін – збільшення ходів і кліренсу.


Рис.7 Баггі аеромобільних військ польської армії

Практично слід констатувати відсутність достатньої технічної інформації у відкритому доступі щодо конструктивних рішень військових баггі, що є зрештою і логічним. Разом з тим можна констатувати , що навіть з доступної інформації очевидне домінування незалежної підвіски на здвоєних поперечних важелях. Дана підвіска має ряд переваг, у т.ч. щодо найбільш розповсюджених типу Mc-Pherson, в умовах бездоріжжя, де окрім підвищених вимог щодо амплітуди ходів підвіски нерівної опорної поверхні, значним чинником є і навантаження у поздовжній площині руху.


Рис.8 Литовське військове баггі з гібридним силовим приводом

З аналізу умов руху військових баггі очевидно, що величина кліренсу повинна бути максимально наближеною до 400мм, що охоплює понад 99% перепадів висот нерівностей мікропрофілю бездоріжжя та є пороговим значенням для військової авто техніки переднього краю у стандартах провідних країн НАТО]. Підвищені відповідно до умов руху бездоріжжям і вимоги щодо амплітуди (повного) ходу підвіски, віброколивні навантаження та так зв. «пробої» підвіски є головним стримуючим чинником максимальної швидкості руху бездоріжжям.


Рис. 11. Промислово-дослідний зразок військового баггі з гібридним приводом концерну „Калашников” (РФ)

З аналізу вище представлених конструкцій та досліджень [4, 18-21] очевидно випливає неефективність використання на військових баггі підвісок серійних легкових автомобілів, у т.ч.і повнопривідних кросоверів, що спроектовані для доріг з твердим покриттям. У цьому плані побудова конструкції на підвісках типу ВАЗ-2121, що характерно для декількох вище представлених моделей, не може бути сприйнятливою.


Рис. 13. Баггі В. Садика (Чернівці)


Рис.14. Баггі В. Бризгалова з задньою залежною підвіскою

Другим визначальним аспектом розвитку військових баггі впродовж останніх 3-5 років стало створення модифікацій з гібридним приводом нестандартної для серійних гібридних легковиків і кросоверів схеми – з базовим тяговим електродвигуном, що дозволяє забезпечити високу мобільність руху бездоріжжям (обмеженої дистанції -10-20 км) на електротязі при вимкненому двигуні внутрішнього згоряння [15, 22]. Це дозволяє кардинально зменшити локацію руху машини на лінії зіткнення тепловізорами ворога, звично і рівень шуму, та збільшити сумарний запас ходу з-за зменшення на 25-40% витрати моторного палива двигуном внутрішнього згоряння.


Рис.12. Промислово-дослідний зразок перспективного баггі з гібридним/батарейним приводом для армії США

Слід зазначити, що у передових арміях НАТО вже прийняті на озброєння промислові зразки військової автотехніки переднього краю, насамперед баггі, з гібридним приводом.


Рис. 15. Промислові зразки надлегкого військового баггі ТУР КB 02 «Мамай» виробництва ВАТ «Укравтобуспром"

Беручи до уваги реалії війни в Україні очевидна актуальність як надлегких (по класифікації НАТО – ultra-light) військових баггі для десантників та сил спеціальних операцій, а також високомобільних носіїв засобів боротьби з бронетехнікою ворога, а також і баггі більшого класу, типу М1161 (рис.5, рис.15 [7.9,15]) для сухопутних військ, орієнтовною вантажністю 1 -1,5т та повною масою до 5 т, тобто легкого класу (light – повною масою до 5т – НАТО) –високомобільні носії оперативної вогневої підтримки лінії зіткнення (4-6 стволів реактивного залпового вогню, міномет калібру 88мм, ствольна артилерія калібру 25-45 мм і т.п.), а також оперативного перекидання особового складу (6-8 осіб) в умовах бездоріжжя. Важливим аспектом конструкцій обох класів баггі є і пристосованість для транспортування – евакуації з поля бою носилок з важкопораненими



Очевидно, що наразі найбільш актуальним в умовах війни є баггі надлегкого класу (ultra light - НАТО) – з умов суттєвого підвищення мобільності засобів боротьби з ворожою бронетехнікою, розвідки та диверсійних операцій. На рис. 15 представлено промисловий зразок баггі цього класу ініціативної розробки АТ «Укравтобуспром» - ТУР КB 02 «Мамай», максимально наближеної по тактико-технічних характеристиках до найбільш масової моделі цього класу в НАТО – Polaris Defency та нормативних вимог до бойових колісних машин переднього краю військового стандарту Великобританії STAN – DEF 23-06 [ 21] (кліренс, ходи підвіски, вантажність, питома потужність).



У табл.1 – основні тактико-технічні параметри базової моделі (за побажаннями представників отримувачів баггі для ССО, ОДШБр та інших частин, куди здійснені перші поставки на волонтерських засадах) опрацьовано 2 модифікації виконання – для розвідки та боротьби з бронетехнікою.



FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - Україна Всі новини по темі військова техніка


Цікаве по темі...
• "Українська бронетехніка" представила нову модель бронеавтомобіля "Варта-2"
• Іспанія передала Україні партію бронеавтомобілів VAMTAC
• В Україні створили військовий електричний транспортер переднього краю
• Російська армія почала використовувати білоруські МАЗи
• «Українська бронетехніка» представила дистанційно керований наземний робот UGV «Protector»
• Міноборони допустило до постачання у ЗСУ вітчизняний БТР «Хорунжий»
• ЗСУ тестує найлегшу САУ 105 мм
• ЗСУ отримали перші легкі бронеавто українського виробництва
• Цьогоріч Міноборони допустило до експлуатації вдвічі більше озброєння та військової техніки українського виробництва
• Як броньовані Toyota Land Cruiser витримали обстріл на Донеччині. Фото
• Нідерланди надають Україні броньовані всюдиходи
• Як працює на Донеччині машина розмінування GSC-200
• Німеччина додатково передасть Україні танки Leopard, MRAP, САУ PzH 2000 тощо.
• Данія профінансувала 18 САУ "Богдана" для ЗСУ
• Голова компанії «Українська бронетехніка» розповів про обсяги виробництва бронемашин «Новатор»
Головні новини
• За підтримки "Вольво Україна" стартував пілотний проєкт підготовки жінок-водіїв
• В Україні створили прототип автомобіля-амфібії для заміни ТПК ЛуАЗ-967
• Українські військові отримали ще 4 всюдиходи на базі Iveco
• Яким буде повністю новий Jeep Compass. Перший ескіз
• Кременчук отримав автобуси від Мілана
• У Києві вперше конфіскували Range Rover у матері депутата
• ЗСУ отримали перші легкі бронеавто українського виробництва
• Уряд закрив шпарину у законодавстві, яка давала змогу мінімізувати податки з продажу авто
• Головні тренди ринку вантажівок, які демонстрували у Ганновері
• Перші плагін-гібриди Audi Q7/Q8 TFSI e quattro вже в Україні та доступні для замовлення
• На Паризькому Автосалоні 2024 CITROEN представить повністю оновлений модельний ряд
• Чим MAN здивував на виставці IAA Transportation 2024 у Ганновері
• Renault на прикладі нового концепту демонструє зміну підходу до проектування та виробництва автомобілів
• Завод комунальної техніки АЛЬФАТЕКС вже виробляє техніку для зими
• В Україну поставлять ще 12 САУ CAESAR
• В Україні дебютував паливозаправник на новому середньотонажному шасі Daewoo Dexen
• Mitsubishi оновила Outlander PHEV. Що змінилося?
• Ринок вантажівок у вересні демонстрував потужне зростання
• BMW XM отримав виконання з 900 к.с.
• За цей рік тільки одна програма вже підготувала більше 200 жінок-водіїв вантажівок
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років
Колекційна мото- вело- ЗАЛА

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Книга по історії появи мотовиробництв в Україні
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Відбулася ще одна велика купівля мережі АЗС в Україні
• У Києві завершують експлуатацію автобусів ЛАЗ
• Донеччину відновлюватимуть самоскиди на базі шасі JAC N350
• Renault готує недорогий кросовер трохи більший за Duster
• Toyota Prius побив світовий рекорд Гіннесса
• Новий Nissan Qashqai встановив світовий рекорд
• НГУ отримала перші 60 автомобілів Renault Duster, профінансованих Нідерландами
• Іспанія передала Україні партію бронеавтомобілів VAMTAC
• Кабмін змінив процедуру купівлі-продажу вживаних авто
• Які типи номерних знаків існують в Україні та як їх вибрати?
• Новий водневий Renault Master H2-Tech матиме 700 км запас ходу та зарядку за 5 хвилин
• Renault представила фургон для доставки майбутнього
• В Україні стартують продажі електрокара за 347 тис. грн.
• В Україні почнуть випускати броньовані пікапи
• Чим завершиться для російського автопрому співпраця з Китаєм. Офіційний наказ
Акції у дилерів...
• В мережі Renault в Україні стартувала сервісна акція «Осіння діагностика»
• Акція для власників Bosch KTS: оновлюємо діагностику через трейд-ін
• Вигідна пропозиція та подарунки від «Автокомпоненти Автек» та ТМ Opet
• SEAT Arona тепер доступний від 299 грн. на день
• В Україні діє спеціальна пропозиція на SEAT Ateca FR
• Opet пропонує додаткову фінансову вигоду
• Сенсаційна пропозиція на усі CUPRA Formentor в Україні. Вигода до 240 000 грн.
• На автомобілі Mitsubishi діє літня пропозиція з вигодою до 100 000 грн.
• В Україні діє сервісна акція на Renault «Мультимедія та комфорт»
• Кросовер CITROEN C5 Aircross пропонується зі знижкою до 90 тис. грн.
• На Skoda Kodiaq першого покоління діє вражаюча знижка в 94 500 грн.
• В Україні розпродають фургони Volkswagen Crafter
• В мережі Renault в Україні стартувала сервісна акція «Вигідне ТО»
• На культовий Mazda MX-5 діє літня цінова пропозиція
• Volkswagen T-Roc в Україні зараз доступний зі складу з вигодою 9%
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Історія появи українського мото- та велопрому
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.