Проти Євро-7 виступають Франція, Італія, Румунія, Болгарія, Польща, Угорщина, Словаччина та Чехія. Як повідомляє Reuters, уряди цих країн підписали відповідну угоду «проти будь-яких нових правил щодо викидів та вихлопних газів», а також проти нових правил випробувань легкових автомобілів та фургонів. Документ був направлений і владі інших країн, що входять до ЄС, тому кількість противників Євро-7 найближчим часом може збільшитися.
Чому ж стільки країн виступає проти Євро-7? Якщо уважно вивчити список цих країн, то усі вони мають автопромисловість (крім Болгарії), яка є досить потужним донором для бюджетів цих країн. І тому урячдники забили на сполох.
Раніше проти переходу на Євро-7 виступила Асоціація європейських автовиробників (АСЕА), а також глави концернів Stellantis, Mercedes-Benz і Volkswagen Group. Skoda взагалі оголосила, що у випадку, якщо ЄС перейде на Євро-7, вона змушена буде скоротити кількість моделей - під ніж можуть відправити Fabia, Scala та Kamiq, - а також урізати обсяги виробництва та закрити один із європейських заводів.
Справа в тому, що автомобільним компаніям необхідно буде інвестувати великі кошти в адаптацію силових агрегатів до нових норм, і, за оцінками експертів, вони не встигнуть окупитися до введення повної заборони на продаж машин з ДВС, яка почне діяти в Європі 2035 року. Тож перспективи введення Євро-7 поки що туманні. Крім того, навряд чи будуть досягати Євро-7 і азійські виробники, які також зараз є гравцями на ринку ЄС. Мова насамперед про Toyota, Nissan, Honda та корейські компанії. Китайські виробники взагалі вирішили навіть не досягати Євро-6, а одразу зробити акцент на електромобілях, якими і планують конкурувати з європейськими виробниками. То ж Євро-7, якщо вони будуть запроваджені, доведеться виконувати лише европейським компаніям |