Фірма Rimac побудувала роботаксі без керма та педалей. Електрокар оснащений системою автоматизованого керування Mobileye Drive з купою датчиків, камер та лідарів. У салоні лише два крісла з різними режимами для роботи та відпочинку та широкоформатна 43-дюймова панель, куди, крім розважального контенту, виводяться дані про подорож. Комерційна експлуатація роботакси розпочнеться у 2026 році, і згодом машини з'явиться у найбільших містах Європи та Близького Сходу. |
Компанія Verne (названа на честь Жюля Верна), заснована Мате Рімацом та двома його колегами по Rimac Group, Марко Пейковичем та Адріано Мудрі, представила концепт роботаксі, яке запустять у Загребі у 2026 році. Однооб'ємник заявлений як частина нового сервісу безпілотних подорожей. Він побудований на спеціально розробленій платформі та використовує систему автоматичного водіння Mobileye Drive, яка працює на основі даних, отриманих від сенсорів, камер, радарів та лідерів.
Електрокар позбавлений будь-яких органів управління. Так, тут не має навіть керма, бо авто має автопілот 4-го рівня. Відмова від керма і педалей дозволила переглянути компонування салону і зробити компактну машину просторішою за «Роллс-Ройс». Сидіння у роботаксі мають п'ять рівнів комфорту. Розважальна система включає 43-дюймову панель та 17 динаміків. Управління її функціями винесено на тачпад, що розташований між кріслами.
Передбачається, що викликати роботакси користувачі будуть за допомогою спеціальної програми. Причому заздалегідь можна буде налаштувати температуру, освітлення та навіть вибрати запах у салоні.
У кожному місті присутності Verne розгорнуть так званий материнський корабель (Mothership) - місце, де електрокари будуть обслуговувати, мити та ремонтувати. Першими скористатися новим сервісом зможуть жителі Загреба, потім роботакси хочуть запустити у Великій Британії, Німеччині та на Близькому Сході — загалом підписано угоди з владою 11 міст, і ще з 30 тривають переговори. Роботаксі розглядається як доповнення до громадського транспорту та засобів індивідуальної мобільності. А ще електрокари повинні знизити частоту використання власних автомобілів.
Слід хвилюватися і таксистам, бо Verne буде позбавляти їх клієнтів. Прогнозуємо, що ми ще побачимо забастовки таксистів, які будуть вимагати заборони робо-таксі. Але теж саме було й 120 років тому, коли автомобілі замінювали кінні екіпажи. Прогрес не зупинити.
|