Які зміни відбулися на ринку комунальної техніки за рік. Підсумки «КомунТех-2024»
ринок вантажівок | Опубліковано - 2024-10-15 20:28:54 (1969 разів прочитано)
Сьогодні у Києві розпочала роботу головна виставка по комунальній техніці «КомунТех-2024», на якій традиційно дебютують всі новинки сезону та демонструють перспективні розробки. Цього року вона ще додала в обсягах, бо були присутні всі ключові «гравці» цього ринку. Більше того, саме на КомунТех дебютували і нові виробники, і навіть нові моделі вантажівок. AUTO-Consulting зібрав головні прем’єри цього сезону.
Перше, що звертає увагу, це зростання якості та пропозицій від українських виробників спец надбудов. Виробники заходять в нові сегменти, експериментують з новими постачальниками і головне – збільшують ступінь локалізації.
Так, треба констатувати, що Закон «про локалізацію» запрацював і стимулював дилерів всіх брендів шукати виробників надбудов саме в Україні. Тому на цій виставці ми майже не бачили жодного імпортного устаткування. Крім того, в цьому сезоні ще запрацює нова урядова ініціатива по компенсації 15% вартості колісної техніки з української локалізацією. А це ще додасть динаміки українському виробництву, наслідки якого побачимо вже на наступній виставці.
Але й цього року було що подивитися. Для тих, хто звик сприймати інформацію у відео форматі – ми підготували огляд прем’єр.
Одна з головних новинок – це нове покоління вантажівок Ford F-Line, яке лише місяць тому демонстрували на IAA 2024 у Ганновері. А в компанії «Автек» вже встигли не тільки привезти в Україну новий модельний ряд F-Line з різною повною вагою, але вже й забудувати ці вантажівки на українських виробництвах.
Тому стенд Ford Trucks цього року містив і самоскид, і сміттєвоз, з обладнанням від ВКК «Спецмаш», а також седільний тягач для регіональних перевезень вже з новою кабіною F-Line і новою серією двигунів (від 450 к.с.).
Який прогрес відбувся в цьому сегменті у Ford можна було тут же порівняти, бо поряд спеціально поставили попереднє виконання вантажівок.
Стратегічна співпраця «Автек» та ВКК «Спецмаш» охоплює і вантажівки Foton, які було представлено, як у вже відомих виконаннях сміттєвозів різної кубатури, так і новинка – автовишка для енергетиків на шасі Foton Aumark.
Також на шасі Foton запропонували бортовий автомобіль з краном-маніпулятором Fassi. Цю надбудову було виконано на заводу спецтехніки «Техкомплект».
В той же час дуже активно почав працювати з ВКК «Спецмаш» і «Авто-Регіон», бо на виставці ми побачили одразу декілька виконань Daewoo Trucks. Причому в ВКК «Спецмаш» виготовили навіть паливозаправник на шасі новинки цього року – Daewoo Dexen.
Daewoo Novus 6x6 також було продемонстровано з установкою ямобуру виробництва «Спецмаш», який є затребуваний у різних сферах будівництва.
Потужну експозицію представив і «БудШляхМаш», який привіз один з перших, зібраних в Україні вантажних автомобілів JAC N200. Причому мова вже йже не про великоагрегатне складання, а про більш локалізований процес, який дав змогу навіть отримати український VIN-номер на шасі.
У підсумку, разом з надбудовою (в данному випадку вакуумна цистерна) це дало змогу досягнути біля 60% локалізації JAC N200.
Зараз на підприємстві у Львові вже розгорнули збирання і ще однієї моделі – JAC N120. Наступний крок – перехід на власний бренд і подальше поглиблення локалізації, бо завод збирається залучати до виробництва і виробників комплектуючих.
Ще один перспективний напрямок – це виготовлення автокранів. «БудШляхМаш» почав пропонувати на українському ринку автокрани на шасі JAC з устаткуванням Zoomlion.
Але цього року автокранів на виставці було вже доволі багато. Наприклад, компанія «Модус» демонструвала цікавий автокран у військовому виконанні на шасі IVECO T-Way 4x4. Більш потужну 25-тонну версію було виконано на шасі Volvo FM з крановою установкою від Palfinger-Sany.
Розпочав власне виробництво автокранів і кременчуцький завод «Альфатекс», який представив 18-тонний АТ АК-18 на шасі DAYUN CGC1210 з телескопічною п'ятисекційною стрілою.
Ще одна новинка сезону – це шасі DAYUN CGC1331 (6x4), яке у подальшому будуть використовувати під важкі забудови. До речі, Dayun теж вже збирають в Кременчуці.
Тому на стенді «Альфатекс» можна було побачити ціле різномаїття комунальної техніки власного виробництва, яке використовує шасі Dayun. Це і самоскид з тристороннім розвантаженням АТВ-4/2 на базі DAYUN CGC1140б вакуумна підмітальна машина АТ МВП на шасі DAYUN CGC1120.
Новинкою виставки був і самоскид SHACMAN X3000 у рестайлінговому виконанні з кузовом збільшенного об’єму – 25 м3. Автомобіль оснащений двигуном Weichai WP12.430E50 (ЄВРО-5) потужністю 430 к.с.
Демонстрував «Альфатекс» і цікаву нову розробку в легкому сегменті – автопідйомник KLUBB KL26 на базі пікапа Toyota Hilux. Його особливість у тому, що це авто, яке не потребує категорії «С» і може з легкістю обслуговувати, наприклад, рекламні борди вздовж доріг.
Багато прем’єр демонстрував і завод спецтехніки «Техкомплект», який вперше за час війни прийняв участь у виставці. Головна новинка від «Техкомплект» - це оновлена модель автопідйомника Comet 18 7,5 HQ, встановлена на шасі IVECO Daily з дворядною кабіною. Це – найпопулярніше рішення на українському ринку, але в оновленій моделі автопідйомника з’явилося ще більше можливостей.
Крім того, «Техкомплект» представив і кран-маніпулятор від Comet, встановлений на повнопривідне шасі MAN. Так, тепер Comet пропонує не тільки традиційні автопідйомники, а ще й крани-маніпулятори. То ж згодом будемо бачити їх більше на ринку.
Але «Техкомплект» продовжить пропонувати і моделі від P.M. та Fassi також, пропонуючи клієнтам найоптимальніше рішення.
Також «Техкомплект» продовжує розвивати і власний напрямок самоскидів «Кошманівець» і представив самоскид 10 т/7 м3 на DONGFENG DFH4180B-KN1W-975-A02J. Розвантаження універсальне, висота бортів 600/1200 мм.
Потужну експозицію цього разу демонстрував і «Укравтокомплект». Компанія у якості альтернативи показала 14-метрові автопідйомники від Oil&Steel, встановлені на шасі IVECO Daily та JAC N56. Обидва варіанти мали дворядні кабіни для розміщення бригади електриків.
Ще одна новація – це вакуумна машина UAC BAM-10 на шасі JAC N200, яка має місткість 10 м3. Це дебют «Укравтокомплекту» в цьому сегменті ринку, тому компанія вирішила одразу виконати ємність з металу товщиною 8 мм та оснастити її надійним насосом відомого виробника.
Також UAC пропонує встановлення кранів-маніпуляторів від HC Industry у виконанні 8 та 15 т.
Цікаво, що на виставці дебютували і нові «гравці». Наприклад черкаська компанія Protect Engineering спеціалізується на забудові бортових та ізотермічних фургонів, а також обладнання їх кранами-маніпуляторами.
З’явився і новий виробник причепної техніки «Аякс Авто» з міста Дніпро, який пропонує доволі якісні трали, контейнеровози та самоскидні напівпричепи.
Звісно на виставці було і ще багато нових і цікавих пропозицій, про які ми не встигли вам розповісти в цьому репортажі. Передивіться ще раз наш відео огляд з виставки, може там є важливе для вас.
А більш докладно про новинки виставки «КомунТех-2024» читайте на сторінках AUTO-Consulting у найближчі дні.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.