AUTO-Consulting, традиційно, оцінював позиції найбільших операторів авторинку за підсумками року. Робили ми це і у 2021 році. Але війна настільки все змінила, що зараз абсолютна інша картина на ринку. Катастрофічне падіння продажів, зруйновані або окуповані автосалони, знищені склади, вкрадені авто і ускладнена логістика – це все призвело до значних збитків автомобільного бізнесу. Вони ще рахуються, та вже вимірюються у сотнях мільйонів доларів. |
На украинском авторынке сменился лидер. Рейтинг крупнейших операторов за 2021 год
Які збитки вже зазнали автомобільні оператори за час воєнних дій
Як змінюється логістика постачання до України нових автомобілів
Нажаль, частина автосалонів зараз є під окупацією і керуючі компанії не можуть вести там діяльність. Багато автосалонів і дилерських центрів було зруйновано, або розграбовано. Практично повністю прийшлося змінювати логістику тим брендам, які надходили до України морем. Це все відображається на головних компаніях, присутності брендів, їх вартості та змінює ринок.
У перші дні війни деякі оператори прийняли рішення евакуювати автомобілі на захід країни та залишають їх там і досі. Хтось почав продаж у безпечних містах, а хтось ще й досі не наважується повернути автомобілі до Києва. Все це значно позначилось на діяльності компаній за підсумками 3 місяців війни. Але, як бачимо, витримали такий потужний удар війною усі.
Як війна змінила ТОП-10+ найдоступніших нових автомобілів на ринку України
Чи є в Україні дефіцит нових автомобілів. Які бренди відновили імпорт
І хоча ринок нових автомобілів за підсумками 5 місяців загалом знизився на 61%, падіння продажів було у всіх, позиції головних операторів змінилися різнопланово. AUTO-Consulting проаналізував, як змінилася частка ринку у найбільших операторів за 3 місяці війни (березень-травень) і порівняв її з позиціями за підсумками 2021 року. Зміни сталися наступним чином:
ТОП-15+ найдоступніших кросоверів, які можна придбати в Україні
Як, під час війни, змінився попит на автомобілі в різних регіонах України
Зміна частки ринку головних операторів авторинку України за перші 3 місяці війни
* - враховані легкові та комерційні (LCV) автомобілі.
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто були продано в Незалежній Україні
Поки що, це перші підсумки перших 3 місяців війни, які були найважчими. Зараз вже прийняті управлінські рішення у нових умовах, тому і позиції операторів будуть змінюватися. Тож слідкуємо, як український авто бізнес справляється з нечуваними викликами. А те, що всі оператори справляться - у нас не має жодного сумніву. Як не має жодного сумніву і у перемозі України.
Український авторинок у квітні трохи підріс, але поки демонструє катастрофічне падіння
Український авторинок за травень збільшився у 2 рази
|