Про головні тренди 2024 року AUTO-Consulting вже розповідав раніше, то ж цього разу сконцентруємо увагу саме на компаніях, які ці автівки у нас продають.
У грудні український авторинок пригальмував, але за підсумками року вийшло зростання
Кількість операторів, які реалізували більше 10000 авто за рік не змінилася і це, як і минулого року лише одна компанія - "Тойота Україна", яка представляє в Україні два бренди: Toyota та Lexus. За підсумками 2024 року "Тойота Україна" вдалося збільшити обсяги продажів на 5%. Це трохи менше зростання по ринку, але теж непогано.
Майже підішла до відмітки у 10000 авто на рік, але не перетнула її, "Рено Україна". Але подивіться, як стрімко зростали продажі Renault (+17%). Це дійсно було потужно.
На третьому місці на українському ринку за підсумками 2024 року опинилася компанія Stellantis, яка оперує брендами Peugeot, Citroen, Opel, Jeep, DS. Компанії вдалося зайняти загалом 8,6% українського ринку, випередити одного конкурента і зрости за рік...на +32%. Це - найкращий результат у Топ-10.
Найбільш резонансні події на українському авторинку за 2024 рік
Потужно додала за минулий рік і компанія "Порше Україна", яка у нас оперує продажі VW, Audi, Seat, Cupra. Їм вдалося не тільки випередити двох суперників, але й зрости загалом на +17%.
А кого ж всі ці амбітні команди випереджали? Замикає п'ятірку операторів "Укравто Груп", яка у 2024 році контролювала 6,9% українського авторинку. У минулому році цей показник був 7,9%. Дорого ж обійшлися компанії експерименти з "мамою українського автопрому". У підсумку ні ребрендінг з корпорації "Укравто" в "Укравто Груп", ні нова креативна стратегія - поки що не спрацювали. Загальний обсяг реалізації за підсумками 2024 року знизився і її випередили два конкуренти.
Майже в одному кроку від "Укравто Груп" тепер опинилася компанія "Еврокар", яка збільшила обсяги на 3% і перетнула межу у 5000 авто на рік.
На які типи двигунів перейшли українці за час війни. Електро в ТОПі
Потужний рік був і у AWT. Компанія додала +11%, гарно спланувала свої дії і модельний ряд, і цілком близько підійшла до відмітки у 5000 авто на рік. То ж у цьому році ми, скоріше за все, будемо спостерігати велике протистояння між "Укравто Груп", "Еврокар" та AWT.
Цікаву стратегію протягом 2024 року проводив і Winner, коли йому доводилося компенсувати "провал" у модельному ряду обсягогенеруючого Ford. Але у підсумку Winner додав у продажах +17% і навіть покращив позицію серед головних операторів.
А от наступні два оператори (Авто Інтернешнл та "Богдан") завершили 2024 рік з втратами. В силу різних причин, серед яких головними були логістичні, це відобразилося на підсумках. АВТО Інтернешнл майже вдалося втримати минулорічні обсяги продажів (-1%), а от у компаній з орбіти колишної "Богдан" було падіння по всіх показниках (-13%).
Український авторинок за 11 місяців вже перевищив минулорічні обсяги
Український ринок електрокарів втрачає позиції на фоні європейських країн
Слід відзначити, що протягом 2024 року в AUTO-Consulting фіксували значне зростання так званих "інших" мереж +12,7%. В цю категорію ми відносимо неофіційних представників, які здебільшого пропонували електромобілі з китайського ринку. Вони додали і у кількості, і у географії своїх мереж і тепер разом займають майже 19,6% українського ринку. І їм вдалося разом теж подолати обсяг у 10000 авто на рік.
Як бачимо, головні оператори по-різному пережили третій рік війни, але головне, що всім вдалося зберегти дилерські мережі і забезпечити зростання авторинку у 2024 році.
* - під підсумками роботи AUTO-Consulting оцінює первинні продажі лише дистриб'юторських компаній (імпортерів чи виробників), без урахування роботи дилерських мереж. Для оцінки частки ринку враховувалися лише кількісні показники продажу авто в штуках, не враховуючи їхню вартість.
Підсумки роботи операторів за 2023 рік
|