Якщо дуже стисло, то Nissan отримав більше самостійності і зменшив вплив Renault у прийняття своїх рішень, а особливо керівництва. Renault збалансує своє володіння акціями у Nissan 15%, а інші передасть у траст, а згодом і реалізує їх за потреби. Nissan також отримає володіння 15% у Renault. Отже японці захотіли бути рівними партнерами і забажали збалансування і отримали його. Співпраця продовжиться і навіть набере нових обертів. Для Mitsubishi особливо нічого не змінилося, окрім більшої інтеграції у спільні проєкти. А тепер офіційно.
Оскільки кожна компанія-член Альянсу виконує свої бізнес-плани, важливо створити структуру перехресного володіння акціями та умови управління, що відповідають цілям Альянсу наступного покоління. Хоча попередні угоди про створення Альянсу дозволили компаніям реалізувати свої стратегії протягом останніх 24 років, необхідний новий підхід, який дозволить членам Альянсу найкращим чином підготуватися до майбутніх галузевих можливостей.
Тому Renault Group і Nissan, члени-засновники Альянсу, домовилися про ребалансування умов перехресного володіння акціями та управління з метою забезпечення ефективності та максимізації створення цінності.
Зобов'язуюча рамкова угода визначає принципи нової схеми управління та перерозподіл перехресного володіння акціями між Групою Renault та Nissan. Обидві компанії мають намір укласти нову угоду про створення Альянсу до 31 березня 2023 року, яка замінить чинні угоди, що регулюють діяльність Альянсу (а саме: Генеральну угоду про створення Альянсу в новій редакції, Угоду про участь в капіталі Альянсу та Меморандум про взаєморозуміння від 12 березня 2019 року).
Нова угода Альянсу буде укладена на початковий період у 15 років.
Збалансоване перехресне володіння акціями між Renault Group та Nissan для забезпечення майбутньої співпраці
● Nissan і Renault Group збережуть 15% перехресного володіння акціями із зобов'язанням блокування, а також зобов'язанням про зупинку.
● Група Renault передасть 28,4% акцій Nissan у французький траст. Голосування за передані акції відбуватиметься нейтрально, за винятком:
o обрання або звільнення директорів компанії Nissan, призначених компанією Renault (у цьому випадку довірена особа голосуватиме за вказівкою Renault);
o обрання або звільнення директорів, призначених Комітетом з призначень компанії Nissan, окрім кандидатів від Групи Renault (де довірчий власник повинен голосувати за рішення та пропозиції Комітету з призначень компанії Nissan).
o пропозиції акціонерів, не підтримані радою директорів Nissan (у таких випадках довірчий власник повинен утриматися).
● Група Renault продовжуватиме отримувати повну вигоду від економічних прав (дивіденди та доходи від продажу акцій) на акції, передані в траст, до моменту продажу цих акцій. Передача в траст не призведе до зменшення вартості акцій у фінансовій звітності Групи Renault.
● В результаті передачі 28,4% акцій Nissan в траст, Nissan зможе реалізувати своє право голосу, пов'язане з його пакетом акцій в Renault Group.
● Права голосу Групи Renault та Nissan будуть обмежені 15% від загальної кількості прав голосу, при цьому обидві компанії зможуть вільно реалізовувати свої права голосу в межах такого обмеження.
● Група Renault доручить довіреній особі продати довірені акції Nissan, якщо це буде комерційно доцільно для Групи Renault, але вона не зобов'язана продавати акції протягом певного, заздалегідь визначеного періоду часу.
● Група Renault матиме повну свободу дій щодо продажу акцій Nissan, що перебувають у довірчому управлінні, в рамках скоординованого та впорядкованого процесу з Nissan, в якому Nissan матиме право першої пропозиції, на свою користь або на користь визначеної третьої сторони.
Право голосу та управління
● В результаті нових домовленостей, угода про управління, укладена 4 лютого 2016 року між Групою Renault та французькою державою щодо її частки в Групі Renault, буде розірвана. Це дозволить французькій державі вільно реалізовувати всі свої права голосу в Renault Group.
● Група Renault збереже право призначати двох представників до ради директорів Nissan, а Nissan збереже право призначати двох представників до ради директорів Групи Renault.
● Операційна рада Альянсу залишиться координаційним форумом для Renault Group, Nissan та Mitsubishi Motors
Через рік після визначення дорожньої карти Альянсу до 2030 року компанії оголосили про розгляд нових ключових проектів у Латинській Америці, Індії та Європі, які мають на меті забезпечити безпрограшні, масштабні та практичні переваги для членів Альянсу у трьох вимірах: ринки, транспортні засоби та технології. Кожна компанія отримає вигоду від цих проектів у середньостроковій перспективі, водночас реалізуючи короткострокові переваги як від розподілу витрат, так і їх уникнення.
Латинська Америка
Чотири проекти, які будуть розглянуті в Латинській Америці, включають:
● Новий півтонний пікап, розроблений групою Renault спільно з Nissan в Аргентині.
● Успішна співпраця над сімейством Nissan Frontier/Renault Alaskan, однотонних пікапів, буде продовжена. Група Renault вироблятиме пікапи в Кордові (Аргентина) як для Renault, так і для Nissan.
● У Мексиці Nissan вироблятиме нову модель для Renault Group, що стане першим автомобілем Renault, виробленим там за останні 20 років.
● Крім того, Nissan і Renault Group виведуть на ринок два загальнодоступних електромобіля А-сегмента, обидва засновані на платформі CMF-AEV (Common Module Family - сімейство спільних модулів).
Індія
● Для Індії та експорту Renault Group і Nissan співпрацюватимуть над кількома проектами нових транспортних засобів, включаючи нові позашляховики, спільні для Renault Group і Nissan, а також новий автомобіль Nissan, створений на основі Renault Triber.
● Крім того, як і в Латинській Америці, Nissan і Renault Group розглядають можливість створення спільних електромобілів А-сегменту.
Європа
Компанії досліджують наступні ініціативи в Європі:
● Renault Group та Mitsubishi Motors використають активи Renault Captur та Clio для розробки 2 нових автомобілів наступного покоління ASX та Colt на базі платформи CMF-B.
● Група Renault виведе FlexEVan на ринок легких комерційних автомобілів (LCV), як свій перший програмно-керований транспортний засіб з 2026 року, і розділить його з Nissan в Європі.
● Для своїх модельних рядів після 2026 року Nissan і Renault Group також вивчатимуть можливість співпраці над наступним поколінням електромобілів С-сегмента. Для забезпечення еталонного часу заряджання електромобілів Nissan і Renault Group продовжать обмінюватися технологіями на своїх європейських автомобілях, включаючи потенційне використання спільної 800-вольтової архітектури.
● Ці ініціативи ґрунтуватимуться на існуючих зобов'язаннях, включаючи плани щодо майбутнього компактного електромобіля Nissan (B-сегмент), заснованого на платформі CMF-BEV (Common Module Family - сімейство спільних модулів), який буде вироблятися на заводі Renault Group ElectriCity у Франції з 2026 року.
Співпраця у сфері дистрибуції, післяпродажного обслуговування, зарядної інфраструктури та акумуляторів
В Європі сфера співпраці вийде за рамки транспортних засобів і охопить життєвий цикл від дистрибуції, використання, переробки та утилізації до завершення терміну експлуатації.
● Дистрибуція, післяпродажне обслуговування та фінансування продажів: Renault Group, Nissan та Mitsubishi Motors працюють над спільними можливостями в рамках дистриб'юторської мережі для підтримки та збільшення прибутковості дилерів та зменшення їхніх витрат:
o Збільшення кількості спільних відділень на ключових ринках.
o Розробка спільних стратегій у сфері продажу вживаних автомобілів, післяпродажного обслуговування та фінансування продажів, використовуючи сильну присутність Mobilize Financial Services в Європі.
● Інфраструктура зарядки електромобілів (EV): Renault Group і Nissan розглядають можливість спільного розгортання зарядної інфраструктури в Європі в дилерських центрах як Renault Group, так і Nissan (charging@dealer).
● Циркулярна економіка: Renault Group і Nissan планують обрати спільних партнерів з переробки відпрацьованих акумуляторів і виробничих відходів.
|