Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-02-24 15:32:22 (2719 разів прочитано)
Сьогодні спростуємо ще один давній міф, буцімто до Другої світової війни у СРСР були якісь розробки легкої мототехніки. У №24 номері журналу «За кермом» за 1936 вийшла стаття про успіхи радянського мотопрому. Мовляв неймовірними зусиллями радянських конструкторів було розроблено легкий мотоцикл «Стріла» з двигуном 100 кубів і навіть розпочато його дрібносерійне виробництво у Подільську. А наступного року планувалося виробництво і мотовелосипеду.
На 1937 рік було заплановано виробництво ще й мотовелосипеда на Московському велозаводі з навісним двигуном потужністю 1,3 к.с. одеського заводу "Червоний профінтерн" і навіть розміщено фото майбутнього виробу.
У статті багато пишуть, як багато над новою технікою попрацювали радянські конструктори. У тому ж ключі викладає ці факти і О. Куріхін у своїй книзі Перші вітчизняні мотоцикли. Прекрасна історія, якби не ось це фото з музею фірми NSU у Некарзульмі. А ось і відео звідти.
На світлинах з музею NSU видно, чиї конструктори насправді попрацювали над створенням цієї техніки. Секрет цих «розробок» був у постачанні до СРСР комплектів для збирання мототехніки NSU. І у журналі "За кермом" було розміщено фото NSU Motosulm зразка 1931 року. Точно такий же є в музеї фірми. І жодного стосунку ніякі радянські конструктори до нього не мають. Це ще один міф, який тиражують по різним виданням, буцімто були якісь розробки і до Другої світової війни. На справді, перший мотовелосипед радянської розробки з'явився тільки у 1958 році на Харківському велозаводі (ХВЗ В-901), після появи двигуна Д-4. Ось така історія.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.