Вже зрозуміло, що під удар потрапили компанії з Євросоюзу, Японії, Південної Кореї, для яких ринок США був вагомим. До речі, ринок США дійсно вагомий і займав 17-18% світового, але він все ж в останні роки став №2, пропустивши вперед ринок Китаю, та й ринок ЄС теж чималий.
Ціни на автомобілі в США можуть злетіти на $20 тисяч: найбільше постраждають BMW, Mercedes, Audi, Porsche. Доведеться переглядати свою модельну політику й Subaru, Toyota, Nissan, Volkswagen. Для прикладу, Volkswagen, який постачав на ринок США автомобілі з мексіканського виробництва, тепер припинить це робити. Зрозуміло, що одного мексиканського ринку для збуту цілого заводу буде недостатньо і найближча перспектива для цього підприємства - це зменшення обсягів і звільнення робітників. Ось такі перші наслідки по автомобільній галузі.
Але у зоні ризику і виробники, які виготовляють авто на заводах у США. Наприклад, BMW вже давно побудувала завод у США і постачає по всьому світу моделі X5, X7 звідти. Але двигуни та КПП для цих авто компанія отримує з інших регіонів. Тепер після мит, комплектуючі для "американських" BMW подорожчають, а на них самих мита можуть ввести в регіонах, які для них були значущими. Наприклад, ЄС буде змушений ввести мита на американські авто у відповідь, що затроне і ті ж BMW X5, X7 з заводів США.
Як ці всі катаклізми будуть витримувати автомобільні компанії, які й так перебували на межі величезної кризи? Це питання риторичне. Враховуючи, що від цих дій виграють китайські автовиробники, які мають власний ринок збуту і ще не набули залежності від експорту. Вони втримаються, а от старі автомобільні компанії можуть і не витримати таких різких дій.
|