Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів: Авто новини від AUTO-Consulting - Китай

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика Я Легенда
Історія JEEP
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: Китай
• На бувшому заводі Toyota будуть збирати китайські Hongqi з емблемою Aurus
• Honda критикує китайські електричні седани за поверхневий дизайн
• Ілон Маск: Китайські автовиробники «знесуть» конкурентів без торгових бар`єрів
• АвтоВАЗ вигадав новий логотип Х для китайських авто під своєю опікою
• Єврокомісія проведе перевірку китайських виробників електрокарів BYD, Geely та SAIC
• За підсумками 2023 року Китай може стати найбільшим експортером автомобілів у світі
• Якими моделями електромобілів будуть конкурувати офіційні імпортери з китайським «сірим» імпортом
• Китайський авторинок вже становить більше третини світового
• Nissan буде продавати електромобілі китайського виробництва на світових ринках
• Як розібратися в китайських автомобільних брендах. Хто кому належить?
Ще по Китай...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - світ

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів

ринок автомобілів | Опубліковано - 2023-10-13 18:47:00 (2358 разів прочитано)
Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
В ексклюзивному уривку зі своєї нової книги "Кліматичний капіталізм" Акшат Раті пояснює походження домінування Китаю на ринку акумуляторів через призму CATL*, яка зараз є найбільшою у світі компанією-виробником акумуляторів.
Яких типів зарядних станцій потребує наявний парк електромобілів в Україні. Куди ринок буде рухатись далі? Частина 1

Чи можливий перехід до єдиного порту зарядки електромобілів. Думки операторів ринку. Частина 2

Наведемо одну з історій з нової книги Акшата Раті "Кліматичний капіталізм", яка вийшла 12 жовтня. Акшат пояснює причини домінування Китаю на ринку акумуляторів через призму CATL, яка зараз є найбільшою у світі компанією-виробником акумуляторів.

Так визнають поразки. Але ви б ніколи не дізналися про це, дивлячись на лагідні посмішки того ранку. Ангела Меркель, тодішній канцлер Німеччини, стояла поруч з китайським прем'єром Лі Кецяном. Хмарного літнього ранку в Берліні в липні 2018 року обидва лідери вели світську бесіду в перервах між позуванням перед камерами.

За метр перед ними двоє чоловіків у темних костюмах сиділи за столом з однаковими папками в шкіряній палітурці, розгорнувши їх і тримаючи ручки в руках. Потім, з благословення старійшин, що стояли позаду, Зенг Юкун, генеральний директор Contemporary Amperex Technology Limited, найбільшої у світі компанії з виробництва акумуляторів, і Вольфганг Тіфензее, міністр німецької землі Тюрінгія, підписали угоду, яка зобов'язувала китайського виробничого гіганта побудувати перший в Німеччині великий завод з виробництва акумуляторів для електромобілів. Момент промайнув швидко, і мало хто з присутніх усвідомив його історичну важливість.



Німеччина відома як батьківщина автомобільної промисловості, і небезпідставно. Саме тут у 1879 році Карл Бенц побудував і запустив один з перших двигунів внутрішнього згоряння. Сьогодні це батьківщина Volkswagen, однієї з найбільших автомобільних компаній у світі, та інших брендів, визнаних в усьому світі за свою якість: BMW, Audi, Mercedes-Benz та Porsche. За однією з оцінок, на автомобільну промисловість припадає сьома частина робочих місць у Німеччині, п'ята частина її експорту і третина витрат на наукові дослідження.

Угода стала визнанням того, що галузь, яка була економічною основою країни, остаточно зазнала краху. Не тому, що вона не могла виробляти автомобілі, які хотіли люди, а тому, що вона не розробила ключову технологію – літій-іонні акумулятори – яка б забезпечила їхнє живлення у 21 столітті. У той час як інші країни нарешті серйозно намагаються надолужити згаяне, Китай вийшов у лідери. За оцінками BloombergNEF, до 2025 року потужність виробництва акумуляторів у Китаї буде втричі більшою, ніж у решті світу разом узятих.

Не лише європейці не встигли за цим човном. Ще наприкінці 1990-х та початку 2000-х років мало хто був впевнений, що батареї можна робити з такими низькими витратами. Становлення Китаю як світового лідера у виробництві літій-іонних акумуляторів тепер викликає прикрість у нафтовиків, які їх винайшли; у американців, які розвивали технологію до комерціалізації; і у японців, які першими почали застосовувати цю технологію в широких масштабах. Тож я поїхав до Китаю, щоб дізнатися історію того, як це сталося.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
Зенг Юкун, голова CATL

Перше, на що я звернув увагу, зайшовши до кабінету віце-голови CATL Хуан Шилінь на двадцятому поверсі, – це вид з вікна. Був сірий листопадовий день 2018 року, і густий туман котився над горами перед нами, відкриваючи бухту, яка впадає в Східно-Китайське море. Ми з Хуаном, який є заступником Зенга в CATL і одним з найбагатших людей Китаю, трохи помилувалися краєвидом, але мені не терпілося поставити йому кілька запитань. Він подав мені чашку гарячої води, і ми заговорили про батареї, які винайшли ще 200 років тому.

Батарейка – це будь-який пристрій, що перетворює хімічну енергію в електричну. Хоча перша батарея була елементарною, її винайшов італійський хімік Алессандро Вольта в 1799 році. Всього лиш через 60 років, коли народилася свинцево-кислотна хімія, батареї можна було використовувати не лише для одноразового використання. До кінця 19 століття свинцево-кислотні акумулятори почали масово використовувати, в тому числі для живлення ранніх автомобілів – хоча це було недовго. Хімічні акумулятори тих часів не могли конкурувати з відстанями, які можна було подолати на автомобілі, який спалював викопне паливо. Відродження електромобіля довелося чекати до винаходу літій-іонних акумуляторів.

Під час нафтової кризи 1970-х років великі компанії, які видобували викопне паливо, згадали, що нафта є обмеженим товаром, і вони подвоїли зусилля з пошуку альтернатив. Один з проектів, яким керував хімік Стенлі Віттінгем з американського нафтового гіганта Exxon, призвів до винайдення першої у світі літій-іонної батареї, яка могла перезаряджатися: один з її електродів – катод – був сульфідом титану, а інший – анод – металевим літієм. Але існувала головна проблема, яку потрібно було вирішити: батарея постійно спалахувала.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
Модель двигуна на батарейках на стенді CATL у день відкриття Мюнхенського автосалону 5 вересня 2023 р.

Перш ніж Віттінгем зміг щось з цим зробити, настали 1980-ті, повернувся нафтовий бум, і зацікавленість Exxon у пошуку альтернативних джерел енергії зменшилася. На щастя, його робота викликала ширший інтерес до цієї галузі. Протягом наступного десятиліття літій-іонні акумулятори були предметом інтенсивної наукової роботи в усьому світі. Троє дослідників забезпечили модернізацію, яка перетворила винахід Віттінгема на життєздатний комерційний продукт (і за це вони були нагороджені Нобелівською премією з хімії 2019 року).

У 1992 році Sony стала першою компанією, яка комерціалізувала літій-іонну батарею як додаткову опцію для своєї камери Handycam. Інші швидко підхопили успіх Sony, зокрема Зенг Юкун, який у віці 31 року заснував компанію Amperex Technology Limited, або ATL, у 1999 році. За два роки ATL виготовила літій-іонні акумулятори для 1 мільйона пристроїв і зарекомендувала себе як надійний постачальник. У 2005 році ATL була придбана TDK, японською фірмою, яка, ймовірно, найбільш відома своїми касетними стрічками та компакт-дисками.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
На цьому аерофотознімку, зробленому в Нінде, Китай, де розташована компанія Contemporary Amperex Technology Co. (CATL)

Зенг і Хуанг вирішили залишитися в компанії після придбання. TDK привнесла японську дисципліну у виробничий процес ATL і перетворила бізнес з виробництва літій-іонних акумуляторів на новітню "дійну корову" – ринок смартфонів. Незабаром ATL почала постачати акумулятори як для Samsung, так і для Apple.

Хуан почав отримувати запити на акумулятори для електромобілів ще в 2006 році. Найперший запит надійшов від індійської компанії Reva. На той час вона виробляла G-Wiz, двомісний електромобіль, що живився від вдосконалених свинцево-кислотних батарей. Його максимальна швидкість становила 40 км/год, а запас ходу – 80 км при повільній зарядці. Літій-іонні батареї збільшили б швидкість і запас ходу автомобіля Reva, а також дозволили б швидше заряджатися. Щоб розробити рішення, Хуан і Зенг створили дослідницький відділ в ATL, одночасно почавши купувати ліцензії на технології в США, які дозволили б їм розширити існуючі дослідження.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
Reva G-Wiz був один з перших електромобілів та випускався в Індії з 1991 по 2008 роки. Top Gear визнав його провалом століття, в тому числі за відсутність безпеки при аварії

На той час мало хто з китайських компаній скуповував ліцензії або інвестував мільйони доларів у дослідження автомобільних акумуляторів на ранніх стадіях у такий спосіб. Китайські компанії звинувачували у крадіжках або копіюванні в іноземних фірм. Але завдяки власним потужним дослідницьким зусиллям компанія ATL зламала цей стереотип і підготувала ґрунт для китайського домінування в тому, що стане одним з найважливіших секторів виробництва у 21-му столітті.

До 2008 року ATL вже мала чим похвалитися. Того року китайський уряд представив на Олімпійських іграх у Пекіні демонстраційний парк електричних автобусів, частина з яких живилася від акумуляторів ATL. Демонстраційний парк електробусів став початком реалізації урядового плану з електрифікації транспорту – кроку, який дозволить зменшити смертельне забруднення повітря твердими частинками, скоротити імпорт нафти та знизити викиди парникових газів за рахунок зменшення кількості автобусів, які викидають забруднюючі речовини. Китайський уряд перебував під тиском громадян і світових ЗМІ, які вимагали від нього зробити щось із задимленим небом й зменшити свій вуглецевий слід. Хуан і Зенг відчули можливість. У 2011 році вони створили окрему компанію CATL, абревіатура CATL означає Contemporary (“сучасний”), що краще відповідає їхній вірі в майбутнє акумуляторів для автомобільного бізнесу.

Приблизно в той самий час, прагнучи отримати вигоду з технології наступного покоління, китайський уряд запровадив субсидії на електромобілі. Заковика полягала в тому, що для отримання субсидій батарея мала бути китайського виробництва. Саме тоді BMW, яка прагнула розширити свою присутність в Китаї, уклала партнерство з китайським автовиробником Brilliance та CATL. У 2013 році BMW-Brilliance випустила повністю електричний Zinoro для китайського ринку. Він був заснований на дизайні BMW X1 і використовував батареї CATL.

Як Китай залишив світ далеко позаду в гонці акумуляторів - Китай
Zinoro 1E — повністю електричний кросовер, заснований на базі BMW X1 (E84), був першим продуктом нового бренду BMW Brilliance і першим транспортним засобом на новій енергії (NEV) від китайського виробника преміум-класу. Був представлений на автосалоні в Гуанчжоу в 2013 році

На відміну від батарейок типу АА, які, по суті, однакові незалежно від виробника, акумулятори для електромобілів, як правило, потрібно виготовляти на замовлення для різних моделей автомобілів, щоб вони оптимально підходили до кузова автомобіля. Це означає, що інженери автовиробника повинні працювати з інженерами акумуляторної компанії, обмінюючись ідеями, стандартами та процесами. Працюючи з BMW над Zinoro, CATL додала деякі німецькі інженерні навички, такі як увага до деталей і підвищення надійності продукції, що сходить з конвеєра заводу.

"Ми багато чому навчилися у BMW, і тепер ми стали одним з провідних світових виробників акумуляторів", – сказав Зенг на заході, присвяченому Zinoro в 2017 році. "Високі стандарти та вимоги BMW допомогли нам швидко розвиватися". У 2019 році CATL побудує перший в Німеччині завод з виробництва автомобільних акумуляторів, випередивши авторитетну німецьку автомобільну промисловість. Сьогодні китайський гігант також має завод в Угорщині і планує побудувати нові заводи в США та Мексиці. Він постачає акумулятори всім виробникам електромобілів, включно з Tesla.

* Contemporary Amperex Technology Company Limited – китайський виробник паливних елементів, літій-іонних, літій-залізо-фосфатних і літій-полімерних акумуляторів для електротранспорту та систем накопичення енергії. Компанія входить до числа найбільших публічних компаній Китаю.

Які перспективи електромобілізації в Україні?

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - світ Всі новини по темі ринок автомобілів


Цікаве по темі...
• Нові легкові автомобілі доступні в оренду від Ryder
• Mazda представила наступника кросовера CX-7 - Mazda CX-70
• В Україні стартували продажі нового автомобільного бренду Changan
• Новий Volkswagen Touareg став лідером в сегменті великих позашляховиків
• Чим автовиробники дивували на Tokyo Auto Salon 2024
• Визначені найдалекобійніші електромобілі 2024 року
• Конфлікт у Червоному морі вплине на 57% українського авторинку
• Новий Volkswagen Amarok назвали найкращим в конкурсі авто року серед жінок
• Аграрна Рада передала 8 спецавтомобілів рятувальникам
• Яким буде Mitsubishi Pajero наступного покоління
• Представлений оновлений Volkswagen Golf
• Яким буде нове покоління Renault Duster
• В Україні стартують продажі нового Toyota C-HR
• Toyota готує міні Land Cruiser
• Яким буде авторинок, коли почнуть домінувати електромобілі. Приклад Норвегії
Головні новини
• Які автомобільні новинки з’являться на українському ринку у березні
• Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід
• Nissan шукає дилерів відразу в трьох областях України
• Jeep Grand Cherokee бореться за титул «Автомобіль Року в Україні 2024»
• На українському ринку з'явилися 18-тонні автокрани на шасі Daewoo Trucks
• В Україну прибули десятки евакуаційних бронемашин M113. Ще сотні - найближчим часом
• Вінничина отримала 30 автобусів українського виробництва
• Volvo представила електричну вантажівку FM Low Entry для роботи у містах
• ZF представляє технологію "розумних" ременів безпеки
• Які електромобілі подешевшають з 1-го березня та чому?
• Бестселером в Європі вперше став електрокар. ТОП-10 найбільш популярних авто
• Стали відомі подробиці нової версії САУ "Богдана"
• На український ринок поставлять велику партію найдоступніших пікапів
• Вантажівки Scania будуть перевозити комунікаційне обладнання Vodafone Україна
• У Києві заборонили стягувати плату за паркування
• Драйв розвідки: Автомобільний оператор вийшов з ініціативою зібрати кошти на 5 командних пунктів БПЛА для бригад Морської піхоти ЗСУ
• В Україні знайшли доступну альтернативу повнопривідним шасі для пожежних автоцистерн
• Чому електромобіль Dacia Spring вже прозвали «міні-Дастером»
• Які нові електромобілі до $30 тисяч стали бестселерами в Україні
• Новий електромобіль CITROEN e-С4 вже в Україні
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Чому Mercedes-Benz продає свої автосалони?
• Нові легкові автомобілі доступні в оренду від Ryder
• Mazda представила наступника кросовера CX-7 - Mazda CX-70
• Кувейт передасть Україні 100 танків М-84АВ
• Стали відомі подробиці нової версії САУ "Богдана"
• Список авто, які підпадають під податок на розкіш в 2024 році
• Новий Volkswagen Touareg став лідером в сегменті великих позашляховиків
• Як не натрапити на зловмисників при купівлі авто для ЗСУ. Рекомендації експертів
• Український авторинок почав 2024 рік з потужного зростання
• Чому пільги у законі №10321 не зможуть зробити газові вантажівки популярними в Україні
• Як дилерські холдинги витримали два роки війни. Показники за 2023 рік
• Новий Volkswagen Amarok назвали найкращим в конкурсі авто року серед жінок
• Аграрна Рада передала 8 спецавтомобілів рятувальникам
• Сезон ваших переваг. На автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва діє спеціальна пропозиція
• Яким буде Mitsubishi Pajero наступного покоління
Акції у дилерів...
• На динамічний фастбек PEUGEOT 408 2023 року знижено ціни
• Сезон ваших переваг. На автомобілі BMW 2022 та 2023 років виробництва діє спеціальна пропозиція
• Спільна акційна пропозиція від Opet та АВТЕК
• 7-місний кросовер Mazda CX-9 доступний по спеціальній ціні від 1 539 500 грн.
• На Mazda CX-5 діє спеціальна цінова пропозиція
• Renault в Україні запускає вигідну сервісну акцію по заміні оливи двигуна
• Кросовер Opel Crossland доступний за максимально привабливою ціною – від 736 000 грн.
• DS 4 доступні зі складу в Україні – уже в наявності та з вигодою 50 000 грн.
• На окремі автомобілі Lexus 2022 і 2023 років виробництва діє вигідна цінова пропозиція
• Зустрічай зиму у всеозброєнні. Вигода на запчастини Mitsubishi до -20%
• На Mazda CX-9 діє спеціальна цінова пропозиція
• Універсальність та стиль. На BMW X3 та BMW X4 діє спеціальна пропозиція
• Кросовер Mazda CX-5 ще можна придбати за небувало привабливою ціною - від 1 119 000 грн.
• Електромобіль Opel Mokka-e пропонується за спецціною та на спецумовах фінансування
• У грудні на склад вантажівок Scania діють знижки до 20%
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.