Плани з виробництва акумуляторів для електромобілів також знаменують подальше зміцнення зв'язків з Китаєм після того, як франко-італійський автовиробник закрив своє попереднє СП, Guangzhou Automobile Group, минулого року. Минулого місяця Stellantis оголосила про угоду на суму $1,6 млрд з купівлі частки в китайському виробнику електромобілів Leapmotor.
У вівторок Stellantis і CATL оголосили про попередню угоду про постачання літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторних елементів і модулів для виробництва електромобілів в Європі та заявили, що розглядають можливість створення спільного підприємства в регіоні у співвідношенні 50/50.
План створення СП з CATL спрямований на будівництво нової гігафабрики в Європі для виробництва LFP акумуляторів, повідомив Максим Пікат, глобальний керівник відділу закупівель та постачання Stellantis.
LFP-батареї дешевші у виробництві, але менш потужні порівняно з нікель-марганцево-кобальтовими (NMC) – іншою сучасною технологією.
Обговорення плану створення СП з CATL триває, і для його остаточного узгодження потрібно ще кілька місяців, сказав Пікат, відмовившись надати детальну інформацію про можливе місце розташування нового заводу з виробництва акумуляторів. Це буде остання інвестиція CATL в регіоні, оскільки компанія розширює свою діяльність за межами домашнього ринку.
Європейські автовиробники та уряди вкладають мільярди євро в будівництво заводів з виробництва акумуляторів на своїй території, щоб зменшити свою залежність від Азії. У той же час китайські виробники акумуляторів, такі як CATL, будують заводи в Європі для електромобілів європейського виробництва.
Пікат заявив, що угода з CATL доповнять стратегію електрифікації групи, оскільки батареї LFP допоможуть знизити виробничі витрати в Європі, зберігаючи при цьому випуск батарей NMC для більш дорогих автомобілів.
Батареї LFP підходять для недорогих електромобілів Stellantis, таких як нещодавно представлений Citroen e-C3, який зараз коштує в ЄС 23 300 євро і ціна якого, за прогнозами, буде знижена до близько 20 тисяч євро для версії з меншим запасом ходу.
Однак Пікат сказав, що батареї LFP, які є компромісом між автономністю та вартістю, матимуть широке розповсюдження в групі, оскільки доступність є ключовим фактором.
"Безумовно, ми прагнемо розвивати ці LFP-батареї в різних сегментах, тому що доступність необхідна для багатьох різних сегментів, як легкових, так і комерційних транспортних засобів", – сказав він.
У Європі Stellantis – власник брендів Jeep, Peugeot, Fiat і Alfa Romeo – будує три гігафабрики у Франції, Німеччині та Італії через своє спільне підприємство ACC з Mercedes і TotalEnergies, що спеціалізується на батареях NMC.
Відповідно до угоди, CATL спочатку постачатиме батареї LFP компанії Stellantis для електромобілів у сегментах легкових автомобілів, кросоверів та малих і середніх позашляховиків.
Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) – китайський постачальник акумуляторних батарей. Компанія займається дослідженнями, розробкою, виробництвом і продажем нових систем акумуляторних батарей для транспортних засобів та систем зберігання енергії. Продукція компанії в основному використовується в галузі електричних легкових автомобілів, електричних автобусів та спеціальних транспортних засобів, таких як електричні логістичні автомобілі. Компанія розповсюджує свою продукцію як на внутрішньому так і на зовнішніх ринках.
Світові продажі електромобілів зросли на 34%
|